وزیر خارجه روسیه حمایت تسلیحاتی مسکو از طالبان را رد کرد

وزیرخارجه روسیه به گفته‌های وزیرفاع آمریکا واکنش نشان داده و ادعای مبنی بر حمایت تسلیحاتی روسیه از طالبان را رد کرده است.

blank

روز گذشته جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی درافغانستان گفته بود که گزارش‌هایی درخصوص همکاری تسلیحاتی روسیه از گروه طالبان را تایید کرده و گفته بود که سلاح‌های روسی در ولایت هلمند و سایر مناطق افغانستان توزیع شده است.

در همین حال لاوروف روز گذشته در یک نشست خبری در مسکو گفت:« در مورد ادعای که ما برای گروه طالبان تسلیحات فراهم می کنیم و این ادعا پیوسته از سوی مقام‌های امنیتی آمریکا مطرح می شود، این اظهارات غیر حرفه‌ای و بی اساس است و هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند و هیچ کسی هم حاضر به ارائه اسناد در این مورد نیست».

در پیوند به این موضوع، جنرال جیمس متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان سفرش به کابل از همکاری تسلیحاتی روسیه به گروه طالبان انتقاد کرد گفته که دادن سلاح برای شورشیان طالب از سوی مسکو نقض صریح قوانین بین الملل است.

وزیر دفاع آمریکا همچنان گفت که انتقال سلاح از یک کشور خارجی به افغانستان تخطی از قوانین بین المللی است مگر اینکه این انتقال با هماهنگی و خواست دولت افغانستان صورت بگیرد.

آمریکا اخیرا انتقاد و واکنش‌های زیادی را در خصوص همکاری تسلیحاتی روسیه نشان داده و این انتقادها پس از آن آغاز شد که سال گذشته مسکو اعلان کرد که با گروه طالبان در تماس است اما مسکو همواره این ادعاها را رد کرده و گفته است که تماس با گروه طالبان تنها به منظور حفظ نمایندگی‌های سیاسی این کشور در افغانستان و منطقه است و ارتباط مسکو با گروه طالبان به هدف تامین صلح صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط