اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین

سفیر روسیه درکی یف ازآمادگی کشورش برای مذاکره با اوکراین به منظور حل و فصل اختلافات تاکید کرد.13921218083907951212594

به گزارش افق، میخاییل زورابوف روزشنبه درگفت وگو با کانال تلویزیونی ˈروسیه24ˈ گفت: روسیه برای آغاز مذاکرات با اوکراین تلاش می کند.

سفیر روسیه درهمین حال متذکر شد که درشرایط کنونی سخن گفتن درمورد از سرگیری مناسبات با اوکراین زود است.

وی افزود : دیدار کوتاه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین در فرانسه وشرکت هیات روسیه درمراسم تحلیف رییس جمهور جدید اوکراین، نشانگر آمادگی روسیه برای همکاری با دولت کنونی این کشور است.

سفیر روسیه دراوکراین با بیان این که زمان برای ازسرگیری روابط مسکو و کی یف مناسب است، اظهارداشت: اقدامات صورت گرفته آغاز کار است وگام های نخست دراین مسیر برداشته شده است.

وی اضافه کرد: درآینده نزدیک شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

روابط روسیه واوکراین درماه های اخیر پس از سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ تیره شده است و دو طرف یکدیگر را مسئول بروز این وضعیت می دانند.

روسیه دولت اوکراین را غیرقانونی دانسته که براثر کودتا برسرقدرت آمد و به سرکوبی روس تبارها این کشور می پردازد وکی یف هم مسکو را به حمایت از جدایی طلبان مناطق شرق و جنوب این کشور متهم کرده است.

خبرگزاری دولتی اونیان اوکراین روز گذشته به استناد سخنان پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین از توافق وی و رییس جمهوری روسیه برای سفر هیاتی از روسیه به کی یف برای مذاکره خبر داد که قرار است روز یکشنبه انجام گیرد.

مطالب مرتبط