آغاز فعالیت‌های دکتر‌های بدون سرحد در شفاخانه برچی

دکتران بدون سرحد (MSF)  امروز ( شنبه 17 جوزا) فعالیت‌های  خود را طی مراسمی در بخش حمایت طفل و مادر در شفاخانه 30 بستر دشت برچی کابل، آغاز کرد.

به گزارش افق موسسه دکتران بدون سرحد که پیش از این  فعالیت‌هایش را در ولایات خوست، هلمند و شفاخانه احمدشاه بابا درناحیه دوازدهم شهر کابل آغاز کرده بود، دراین شفاخانه نیز در بخش‌های مراقبت‌های عاجل ولادی، مراقبت نوزادان ، فراهم سازی تجهیزات طبی و ادویه و منابع بشری،  به عرضه خدمات صحی می‌پردازد.

دکتر ثریا دلیل وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، آغاز این فعالیت‌ها را در بهبود خدمات صحی شفاخانه ناحیوی دشت برچی مهم عنوان کرده گفت که با استفاده از کمک‌ها و همکاری موسسه دکتران بدون سرحد، تلاش می‌نمایند تا بخش‌های عمومی این شفاخانه به شمول ادویه و تجهیزات و سیستم های حمایتی این شفاخانه را نیز تقویت کند.

فعالیت های این موسسه در این شفاخانه بیشتر در زمینه مراقبت های ولادی و اطفال متمرکز میباشد و همچنان این موسسه در بخش‌های حمایتی، تجهیزات و ادویه نیز، این شفاخانه را کمک خواهد کرد.

وزیر صحت عامه خدمات ولادی برای مادران در هنگام ولادت و قبل از ولادت را نهایت مهم و حیاتی خوانده افزود: موسسه دوکتوران بدون سرحد با اجرای فعالیت ها و معاونت  شان در این شفاخانه، میزان فرستادن مریض‌ها را از این شفاخانه به دیگر شفاخانه‌های تخصصی شهرکابل را کاهش می‌دهد وشفاخانه‌های تخصصی بیشتر فرصت می‌یابند تا بیشتر فعالیت‌های تخصصی شان را توسعه دهند.

در این مراسم آقای بی نویت دی گریس (Benoit De Gryse,) رییس موسسه دکتران بدون سرحد در افغانستان گفت: ” مهمترین فعالیت‌های را که در این شفاخانه آغاز می‌کنیم، بخش خدمات ولادی و نسایی و مراقبت  اطفال و نوزادان است، زیرا مشکلات صحی مادران و اطفال نه تنها در افغانستان بل در سراسر جهان یک معضل جدی صحی را تشکیل می‌دهد”.

دشت برچی منطقه‌ی در غرب کابل یکی از محروم ترین منطقه‌های کابل است که خدمات صحی دولتی در آن پایین می‌باشد و انتظار می‌رود که با آغاز فعالیت‌های این  موسسه بخشی از این مشکل حل شود.

مطالب مرتبط