مکرون و مارین لوپن برنده دور اول انتخابات فرانسه شدند

براساس نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانؤیل مکرون و مارین لوپن به عنوان برنده‌های دور اول این انتخابات اعلام شدند.

blank

منابع رسمی فرانسوی تایید کرده‌اند که در دور نخست انتخابات فرانسه هیچ نامزدی آرای کافی برای احراز پست ریاست جمهوری کسب نکرده و در دور دوم این انتخابات که قرار است در هفتم ماه می برگزار شود، امانویل مکرون نامزد حزب لیبرال و مارین لوپن از حزب راست‌گرای افراطی برای احراز کرسی ریاست جمهوری این کشور رقابت کنند.

براساس شمارش آرا که روز گذشته انجام شد، آقای مکرون با کسب ۲۳.۹ درصد و مارین لوپن با کسب ۲۱.۴ درصد آرا به عنوان نامزدان برتر شناخته شدند.

رسانه‌های فرانسوی گزارش کرده‌اند که روز گذشته در  انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حدود ۸۰ درصد رای دهنده‌ها اشتراک کرده اند و در مجموع ۴۷ میلیون فرانسوی در انتخابات امسال واجد شرایط رای‌دهی بوده‌اند.

نظر سنجی‌ها در فرانسه نشان می‌دهد که احتمال برنده شدن آقای کرون بیشتر است و خانم لوپن بازنده این رقابت خواهد بود.

مارین لوپن نامزد راست‌گرای افراطی گفته است در صورتیکه برنده انتخابات شود، موضوع خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را بررسی می‌کند اما بیشتر فرانسوی‌ها با خروج فرانسه از اتحادیه اروپا مخالفت نشان دادند.

گفته می‌شود که انتخابات روزگذشته فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده و حدود ۵۰ هزار پولیس و ۷ هزار سرباز مصروف تامین امنیت این انتخابات بوده اند.

فرانسه از چندی به این‌سو دست خوش نا آرامی‌ها و حملات تروریستی زیادی بوده که در آخرین مورد سه روز پیش یک مرد مسلح در خیابان (شانزه لیزه) بالای پلیس آتش گشود که در نتیجه یک مامور پلیس در این رویداد کشته شد.

مطالب مرتبط