دو بانو دوچرخه سوار افغانستان اقامت دایمی را در فرانسه کسب کردند

دو عضو تیم ملی  دوچرخه سواری بانوان افغانستان از سوی یک باشگاه خصوصی بایسکل رانی فرانسوی به هدف زندگی و اقامت دایمی به فرانسه دعوت شدند.

blank

زهرا علی‌زاده و معصومه علی‌زاده دو خواهری اند که از دوسال به این‌سو عضویت تیم ملی دوچرخه سواری را کسب کردند و اخیرا به کمک یک باشگاه خصوصی دوچرخه سواری به نام « البی» همراه با خانواده شان مدرک اقامت زندگی دایمی در این کشور را دریافت کردند و دو روز پیش کابل را به مقصد پاریس ترک نمودند.

زهرا و معصومه علی‌زاده به رسانه‌ها گفته اند که محدودیت‌ها و عدم موجودیت امکانات در بخش ورزش زنان سبب شده تا آنها کشور را ترک کنند و به فرانسه بروند.

این دوبانوی ورزشکار گفته‌اند که به حمایت شان از تیم ملی دوچرخه سواری بانوان افغانستان ادامه می‌دهند و در مسابقات بین المللی نیز به نمایندگی از افغانستان رکاب خواهند زد.

معصومه و زهرا،سال گذشته به نمایندگی از تیم دوچرخه سواری بانوان افغانستان در رقابت بایسکل رانی شهر «البی» فرانسه اشتراک کرده بودند که با کسب مقام‌های دوم و سوم  در این رقابت، جواز حضور در مسابقات جهانی دوچرخه سواری سال ۲۰۱۶ گراند فوندو آسترالیا را به دست آوردند.

تیم دوچرخه سواری بانوان افغانستان با مشکلات و محدودیت‌های فراوان رو به رو اند و این تیم سال گذشته به دلیل فعالیت‌هایش در محیط مردانه افغانستان از سوی برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا، نامزد جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶ شدند.

مطالب مرتبط