در حمله به موترهای تیم انتخاباتی اصلاحات وهمگرایی28 نفر کشته و زخمی شدند

در پی حمله به کاروان موترهای تیم اصلاحات وهمگرای به رهبری داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز ریاست جمهوری دست کم شش نفر کشته 22 نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از مقام‌های امنیتی این انفجار زمانی رخ داد که داکتر عبدالله،  محمد محقق و زلمی رسول با همراهان شان هوتل کابل آریان را به مقصد هوتل انترکانتننتال ترک میکردند که در مقابل این هوتل با انفجار مواجه شدند.

در این حادثه 6 نفر کشته و دست کم 22 نفر زخمی شدند
در این حادثه 6 نفر کشته و دست کم 22 نفر زخمی شدند

به گفته این مقام ها، پس از حمله انتحاری یک بمب در نزدیکی کاروان موترهای تیم عبدالله عبدالله انفجار کرد.

این در حالی است که فاضل سانچارکی از همراهان داکتر عبدالله و عضو ستاد انتخاباتی اصلاحات وهمگرایی در فیسبوک خود نوشته است که هنگام خروج از هوتل موتر انتحاری به کاروان موتر های این ستاد نزدیک شده و در نتیجه موتر حامل داکتر عبدالله چند متر از زمین به هوا بلند شده ولی به وی آسیبی نرسیده است.

وزارت امور داخله در خبرنامه ای اعلام کرده است که در این رویداد شش غیر نظامی کشته و ۲۲نفر دیگر زخمی شده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت گفته که به عبدالله عبدالله و معاونانش آسیبی نرسیده است اما شاهدان صحنه میگویند که سه موتر زره٬ به شدت آسیب دیده است که مربوط به آقای عبدالله٬ محمد محقق و زلمی رسول هستند.

حشمت الله استانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل نیز در گفت و گو با خبرگزاری بخدی تایید کرد که در این رویداد شش نفر کشته و ۲۲نفر زخمی شده اند.

این حمله حوالی ساعت ۱۲ظهر در نزدیک هوتل موسوم به آریانا – کابل در منطقه میرویس میدان در غرب شهر کابل رخ داد٬ هوتلی که مراسم حمایت حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان به رهبری محمد اکبری از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در آنجا برگزار شده بود.

پیش از این نیز حملات دیگری بر این تیم به وقوع پیوسته بود که حادثه روز اول پیکارهای انتخاباتی در هرات و کشته شدن مسوول کمپاین‌های انتخاباتی عبدالله یکی از آن نمونه‌هاست ولی این حادثه خونبار ترین حادثه در کل انتخابات این دور لقب گرفته است.

پیش از این نیز منابعی در اداره امنیت ملی به خبرگزاری  بخدی گفته بودند که آی اس آی (سازمان استخبارات پاکستان) دستور اعدام شماری از فرماندهان طالبان را به دلیل کم کاری در برهم زدن امنیت انتخابات افغانستان٬ صادر کرده است.

گفتنی است که انفجار امروز از سوی رقیب اصلی داکتر عبدالله دکتر اشرف غنی محکوم شده است.

وی با صدور اعلامیه‌ی انتخابات را یک پروسه‌ی ملی دانسته و گفته است که برهم زدن آن باعث بی ثباتی افغانستان خواهد شد.

هرچند تا حالا فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را عهده نگرفته است ولی معمولا مسوولیت‌های حوادث اینچنینی را طالبان به عهده می‌گیرند.

قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 24 جوزا برگزار گردد که در آن داکتر عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد‌زی به رقابت می‌پردازند.

مطالب مرتبط