واکنش جدی کمیسیون شکایات انتخاباتی به اظهارات کاندیداها‌ی ریاست جمهوری

کمیسیون شکایات انتخاباتی به کاندیداهای ریاست جمهوری و معاونانش هشدار داد که فضای انتخابات را با اظهارات  شان مشنج و زهر آگین نسازید.

به گزارش افق نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، می‌گوید باوجود اینکه هنوز هیچ شکایتی رسمی از سوی هیچ یک از کاندیداها ثبت نشده است ولی رفتارها و اظهارات هر دو نامزد در باره همدیگر شان توهین و تحقیر آمیز بوده است.

کمیسیون می‌گوید هنوز هیچ شکایتی مبنی بر توهین و تحقیر ثبت نشده است.
کمیسیون می‌گوید هنوز هیچ شکایتی مبنی بر توهین و تحقیر ثبت نشده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات ضمن اینکه از نامزدان و معاونانش خواست که از ادبیاتی استفاده نکنند که فضای انتخابات را زهر آگین کند بیان داشت: : “در صورتیکه ما بدانیم عملکرد نامزدان ریاست جمهوری و معاونانش فضای انتخاباتی را به سوی مسموم شدن پیش می برد، کمیسیون شکایات قطعا در زمینه اقدام خواهد کرد.”

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود یک روز پیش محمد محقق در سخنرانی که در ولایت دایکندی داشت اشرف غنی احمدزی کاندید تیم رقیب را “قاق روده” خواند و با واکنش‌های تند کاربران فضاهای مجازی چون فیسبوک و تویتر رو برو گردید.

پیش از این نیز اشرف غنی احمدزی محمد محقق معاون دوم تیم اصلاحات و همگرایی را به بی کفایتی و عدم کارکرد متهم کرده بود.

نادرمحسنی اما می‌گوید کاندیداها باید زمینه حضور مسالمت آمیز مردم را در پایی صندوق‌های رای فراهم کرده تا رقابت در یک فضای سالم برگزار گردد.

وی از ساختار کمپاین ها نیز انتقاد نموده گفت: نامزدان نباید کارزار های انتخاباتی را با وعده کاذب و غیر عملی مختل کنند.

پیش از این نیز نهاد های مختلفی از جمله پارلمان کشور و کمیسیون مستقل انتخابات از هردو کاندید باقی مانده در این دور خواسته بود که به مسایل سمتی، قومی، زبانی و.. دامن نزده و از ادبیا نفرت بر انگیز استفاده نکنند.

مطالب مرتبط