110 تن از اعضای طالبان در 24 ساعت گذشته کشته و زخمی شدند

74 عضو گروه طالبان طی شبانه روز گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان کشته و 36 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش افق، وزارت داخله افغانستان امروز ( دوشنبه 12 جوزا )با ارسال خبرنامه ای به رسانه‌ها اعلام کرد که در عملیات های مشترک نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان در ولایت‌های کنر، ننگرهار، بغلان، هلمند، سرپل، قندوز، کاپیسا، قندهار، زابل، غزنی، پکتیا و غور 74 عضو گروه طالبان کشته، 36 تن دیگر از آنان زخمی و 5 عضو گروه طالبان نیز بازداشت شدند.110

بر اساس این گزارش در این عملیات‌ها شمار زیادی جنگ افزار سبک و سنگین بدست نیروهای افغانستانی افتاد است و 18 عدد بمب کنار جاده ای نیز در ولایت‌های زابل، پکتیکا، فراه و هلمند کشف و خنثی شد است.

وزارت داخله افغانستان روز گذشته نیز از کشته شدن 34 عضو گروه طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این کشور خبر داده بود.

طی روزهای اخیر دولت افغانستان عملیات پاکسازی مناطق ناامن این کشور را از وجود طالبان در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور، افزایش داده است.

نیروهای طالبان نیز اخیرا از آغاز عملیات خود موسوم به خیبر در سراسر افغانستان به منظور ضربه زدن به مراکز و مقامهای دولتی افغانستان و همچنین نیروهای خارجی در این کشور ، خبر داده بودند.

مطالب مرتبط