روسیه: امریکا امنیت جهانی را با خطر مواجه می کند

مقام ها در وزارت خارجه روسیه، در پیوند به حمله موشکی امریکا بر یک پایگاه نظامی سوریه، خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در این باره شده است.blank

به گزارش افق به نقل از وزارت خارجه روسیه با نشر اعلامیه ای، حمله موشکی امریکا بر یک پایگاه نظامی بشار اسد در ادلب را غیر مسوولانه خوانده و گفته است که چنین اقداماتی، امنیت جهان را تهدید خواهد کرد.

روسیه امریکا را متهم کرده است که بدون در نظر گرفتن واقعیت های موجود در سوریه، دست به این حمله موشکی زده است.

روز گذشته، نظامیان امریکایی یک پایگاه نظامی در ولایت ادلب سوریه را به بهانه اینکه از این پایگاه برعلیه مخالفین بشار اسد، حمله کیمیاوی صورت گرفته، مورد حمله موشکی قرار داد.

گفته می شود که در این حمله چندین طیاره جنگی نظامیان بشار اسد نابود شده و شماری نیز کشته و زخمی شده اند.

این حمله بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.

با این حال، وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که حضور نظامیان امریکایی ودیگر کشور ها در سوریه، بدون موافقت دولت بشار اسد و شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و این حضور، نقص آشکار قوانین بین المللی است.

مسکو تاکید کرده است که دمشق سرگرم مبارزه با تروریزم بین المللی است و حمله امریکا به این کشور، واقعیت های موجود را نادیده گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:« اگر قبل از این وظیفه امریکا در سوریه، مبارزه با تروریسم بود، اما اکنون امریکایی ها، در یک عمل روشن، علیه سوریه مستقل یک تجاوز آشکار را انجام داده است که بیشتر روابط روسیه و امریکارا تیره تر خواهد کرد.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است که مسکو، خواستار همکاری همگانی برای مبارزه با تروریزم بین المللی است اما اقدامات نامشروع برضد دولت سوریه، قابل پذیرش مسکو نیست.

وزارت خارجه روسیه، هرگونه اقدام نظامی کیمیاوی دولت بشار اسد برضد مخالفان را رد کرده و گفته است که در دمشق هیچ گونه تسلیحات کیمیاوی وجود ندارد.

روسیه گفته است که متخصصان سازمان بین المللی منع استفاده از سلاح های شیمیایی نیز وجود تسلیحات کیمیاوی در سوریه را رد کرده است.

مسکو همچنان مخالفان بشار اسد را متهم به استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه و عراق کرده و گفته است که نیروهای هوایی سوریه، توانسته است این قابلیت مخالفان را نابود سازد.

این کشور امریکا را متهم کرده است که گویا واقعیت های آشکار را در سوریه درک نمی کند و در راستای تقویت تروریزم جهانی، اقدام می کند.

روسیه همچنان اعلام کرده است که مسکو، تفاهم نامه امضا شده میان واشنگتن و مسکو برای پیشگری از حوادث و حصول اطمینان از ایمنی حمل و نقل هوایی در جریان عملیات در سوریه را به حالت تعلیق در می آورد.

روسیه از جمله متحدان بشار اسد در خاورمیانه به شمار می رود که هم اکنون مشغول مبارزه با گروه های دهشت افکن، از جمله گروه تروریستی داعش در سوریه است.

منبع: سفارت روسیه درکابل

 

مطالب مرتبط