وظیفه رییس کشف وزارت دفاع در پیوند به حمله بر شفاخانه ۴۰۰ بسر به تعلیق در آمد

وزارت دفاع ملی خبرداده است به حکم رییس جمهور محمد اشرف در پیوند به حمله انتحاری بر شفاخانه ۴۰۰ بستر، وظیفه رییس کشف و استخبارات این وزارت به حالت تعلیق در آمده و نیز این وزارت بیش از ۱۰ مسوول امنیتی را از وظایف شان برکنار و به سارنوالی معرفی کرده است.

blank

در خبرنامه این وزارت گفته شده است وظیفه تورن جنرال عبدالمنان فراهی به نسبت ضعف وظیفه‌ای و براساس حکم شماره ۱۹۷ تاریخ ۱۲/۱/۱۳۹۶ به حالت تعلیق در آمده و بجایش جنرال دین محمد در این پست معرفی شده است.

همچنان وزارت دفاع ملی در این اعلامیه  گفته است،این وزارت بیش از ده منسوب امنیتی را به نسبت غفلت وظیفه ای در پیوند به وقوع حمله انتحاری به شفاخانه ۴۰۰ بستر از وظایف شان برکنار و به سارنوالی معرفی کرده است.

افراد نظامی که برکنار شده اند: جنرال عبدالکبار راسخ قوماندان حمایه طبی،دگرمن حکیم نوکریوال اوپراتیفی، دگرمن صلاح الدین سرپرست ریاست ارکان قوماندان صحیه، دگروال میراحمد مدیر ضد استخبارات قوماندانی اکادمی، دگرمن محمد ظفر مدیر ضد استخبارات قوماندانی اکادمی، نورن نوید قوماند تولی محافظ قوماندانی طبی، اول بریدمن جاوید آمر نوکروالی، تورن محمد طاهر قوماندان بلوک تولی محافظ، علی احمد معاون نوکریوال می‌باشند.

در این اعلامیه وزارت دفاع گفته است : نصرت الله ولد یار محمد  مسول ثبت و راجستر  سلاح و وسایط در قراول، مشر ولی فرزند محمد حلیم معاون ثبت و راجستر  سلاح و وسایط در قراول به سارنوالی معرفی شده اند.

وزیر دفاع ملی در هفته گذشته در جلسه استیضاح خود در پارلمان گفته بود که این وزارت مسوولان امنیتی و کشفی را که در حادثه حمله انتحاری بر شفاخانه ۴۰۰ بستر غفلت وظیفه‌ای داشته اند به سارنوالی معرفی می‌کند و به زودی در پایان بررسی‌ها گزارشی را در این مورد به نشر می‌رساند.

در حمله مهاجمان انتحاری بر شفاخانه ۴۰۰ بستر در شهرکابل ۵۰ تن به شمول غیرنظامیان کشته و بیش از ۱۰۰ دیگر زخمی شدند.

مطالب مرتبط

یک نظر