حمله نافرجام به جان یک فیلم‌ساز در کابل

در پی نا امنی‌های اخیر در کابل روز گذشته یک هنرمند و فیلم ساز صاحب نام افغانستان در کابل مورد حمله مسلحان افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش افق، روز گذشته (چهار شنبه 16 ثور) در منطقه سیلو از مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر کابل موتر شخصی حامد علیزاده فیلم ساز و رییس مووسسه‌ای b948c62f-21c2-4259-bd1c-8ca93928c7fd-620x372مستندسازان افغانستان مورد حمله مسلحانه  قرار گرفت ولی به خود وی آسیب نرسیده است.

تاج محمد باختری از همکاران حامد علیزاده در گفتگوی تلفنی  به خبرگزاری افق ضمن تایید این مطلب گفت که به سوی موتر شخصی وی با سلاح کمری حمله شده است وشیشه موترش شکسته است اما به خود وی آسیبی نرسیده است.

علیزاده  در حالی مورد این حمله مسلحانه قرار می‌گیرد که به گفته‌ای خودش او در حال ساخت یک فیلم در باره قربانیان جنگ بوده است.

وی پیش از این علاوه بر فیلم‌های کوتاه و مستند دیگر فیلم مشابهی با نام صندوق خاطرات را نیز ساخته بود.

این اولین حمله به جان یک هنر مند نبوده بلکه پیش از این نیز شماری از هنرمندان در کشور با تهدید مواجه بوده و مجبور به فرار از  افغانستان شده بودند که به عنوان مثال از سحرپرنیان می‌شود یاد کرد که بعد از اینکه یکی از همکاران شان در غرب کابل کشته شد و او نیز مورد تهدید قرار گرفت مجبور به ترک افغانستان شد.

این در حالی است که در اولین روز امسال نیز سردار احمد خبرنگار فرانسه در هتل سرینایی کابل با خانواده اش مورد حمله قرار گرفته و با خانم و یکی از بچه‌هایش کشته شدند.

با این وجود نگرانی‌های وجود دارد که حمله بر هنرمندان و ژورنالیستان افزایش یافته وانگیزه‌های تولید فیلم، بازیگری و… در کشور که داشت جان تازه‌ای میگرفت فرو کش کند.

گفتنی است که حامد علیزاده فیلم سازی است که در خیلی از جشنوار‌ه‌های افغانستان نیز نقش داشته است، او در جشواره مهرگان جزءهیت داوران بوده نام وی در تیم اجرایی فیستوال فیلم حقوق بشر نیز به چشم می‌خورد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط