توزیع آزمایشی تذکره‌های برقی یک و نیم ماه دیگر شروع می‌شود

همایون محتاط رییس اداره توزیع تذکره‌های برقی امروز در یک کنفرانس خبری گفت که مرحله آزمایشی توزیع شناسنامه‌های برقی تا شش هفته دیگر از کابل شروع شده و پس از آن مرحله سراسری توزیع آن آغاز می‌‎گردد.

blank

به گفته او در مرحله توزیع آزمایشی، در پنج مرکز، ده وزارت‌خانه درکابل و یک سفارت‌خانه در خارج از کشور شناسنامه‌های برقی توزیع می‌گردد.

او یادآوری کرد، در این مرحله به کارمندانی دولتی که راجستر شده اند تذکره جدید توزیع می‌گردد.

قابل یادآروی است که هزینه توزیع تذکره‌های برقی در این مرحله ۴٫۵ میلیون دالر بوده و توسط ۳۰ گروه کاری ۱۳ نفره، انجام می‌شود.

رییس اداره توزیع شناسنامه‌های برقی گفت پس از این مرحله، مرحله سراسری توزیع تذکره های برقی درکُل کشور آغاز شده و تیم‌های توزیع آن  به ولایت‌ها و ولسوالی‌ها سفر کرده و شناسنامه‌های برقی را توزیع می‌کنند.

چند هفته پیش ریاست جمهوری اعلام کرده بود که به زودی روند توزیع شناسنامه‌های برقی آغاز می‌شود.

حکومت سه سال پیش گفته بود که تذکره‌های برقی را توزیع می‌کند و اما اختلاف بر سر درج شدن و نشدن واژه افغان و هویت قومی افراد باعث شد که حکومت روند توزیع آن‌ را متوقف کند.

متوقف شدن توزیع شناسنامه‌های برقی در این مدت انتقادهایی شدیدی را از طرف مردم و مراجع سیاسی در پی‌داشت.اما اخیرا کابینه حکومت تصویب کرد که کلمه افغان به عنوان هویت ملی و نیز هویت اقوام در شناسنامه‌های برقی درج می شود و پس از آن حکومت اعلام کرد که شناسنامه‌های برقی را توزیع می‌کند اما مخالف‌هایی نیز در مورد درج شدن کلمه افغان به عنوان هویت ملی، وجود دارد.

مطالب مرتبط