اعتراض نمایندگان و بزرگان مناطق مرکزی از تعلیق وظیفه وزیر مخابرات

شماری نمایندگان شورای ملی و بزرگان مناطق مرکزی کشور دیروز سه شنبه ۸  حمل با عبدالله عبدالله رییس اجراییه دیدار کردند و خواستار معلوم شدن نتیجه بررسی سارنوالی در مورد اتهام وزیر مخابرات و رفع تعلیق وظیفه او شدند.

blank

در این ملاقات نمایندگان شورای ملی، علمای مذهبی و شماری از فعالان اجتماعی حضور داشتند.

به نمایندگی از این جمع عبدالله افضلی یکی از استادان حوزه علمیه در کابل صحبت کرد.

آقای افضلی گفت که مردم مناطق مرکزی از روند تقویت حاکمیت ملی در طول پانزده سال گذشته دفاع کرده اند و قوماندان های جهادی مناطق مرکزی از اولین فرماندهانی بود‌ه‌اند که سلاح‌های شان را به دولت تسلیم کردند و در این مدت به طور همه جانبه از حاکمیت ملی و وحدت ملی دفاع کرده اند.

آقای افضلی گفت با وجود این نقش سازنده اما حکومت نسبت به توسعه اجتماعی و خدمات در مناطق مرکزی و نیز در غرب کابل توجهی کمتر داشته است.

آقای افضلی گفت :« ما باز مانده نسل قربانی شده هستیم، در یک نسل کشی برنامه ریزی شده،ما را کشتند، آواره کردند، بردگی گرفتند و به کنیزی بردند. در حالیکه در طول تاریخ حتی تصور خیانت به این مرز وبوم را نکرده ایم و در دوران جهاد به تناسب جمعیت، بیشتر شهید و معلول داده و نیز آواره شده ایم اما در ۱۵ سال اخیر کمترین حضور اداری را در حکومت داشته ایم آنهم در پست‌های سوخته، غیر موثر و بی‌خاصیت. یک  چهارم جمعیت کابل را ما تشکیل می‌دهیم ام سهم ما از این جغرافیا یک بیستم هم نیست».

همچنان عبدالله افضلی به نمایندگی از این جمع گفت باوجودی که ۸۲ روز از تعلیق وظیفه عبدالرزاق وحیدی و زیر مخابرات می‌گذارد اما تاکنون نتیجه بررسی سارنوالی در مورد اتهام ایشان اعلام نشده و به حیثیت او بازی سیاسی شده است.

او  گفت ما نیامده ایم که آقای وحیدی وزیر شود بلکه می‌خواهیم بگوئیم چرا به حیثیت او بازی سیاسی شده است ما می‌خواهیم که حکم تعلیق او برداشته شود و به کارش به عنوان وزیر مخابرات ادامه دهد.

آقای  افضلی که به نمایندگان از این جمع صحبت می‌کرد گفت ما منتظر اقدامات حکومت در مورد رفع ابهام در اتهام آقای و حیدی و لغو تعلیق وظیفه ایشان هستیم و در غیر آن صورت به اعتراض در این مورد ادامه می‌دهیم.

وظیفه عبدالرزاق وحیدی و زیر مخابرات نزدیک به سه ماه پیش به حکم ریاست جمهوری به حالت تعلیق در آمد و در این حکم از سارنوالی خواسته شده بود که اتهام فساد به وزیر مخابرات را بررسی کند.

تاکنون سارنوالی نتیجه بررسی‌هایش را اعلام نکرده و نیز سرنوشت وزیر مخابرات نیز معلوم نشده است.

آقای وحیدی پیش از این با برگزاری کنفرانس خبری و نیز در مصاحبه با رسانه‌ها اتهام‌ نسبت داده شده به خودش را رد کرده بود و گفته است حاضر است در پیوند به اتهام های وارد شده پاسخ بگوید.

 

مطالب مرتبط