یک فرمانده گروه طالبان در آلمان بازداشت شد

ملا عبدالله یک فرمانده معروف طالبان به ظن دست داشتن در یک حمله بر کاروان حامل نیروهای خارجی در افغانستان، از سوی پلیس آلمان بازداشت شده است.

blank
تصویر: از پلیس آلمان

به گزارش افق، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان فدرال جرمنی، روز گذشته گفته است که این شهروند افغانستان سی سال سن دارد و در ۲۳ ماه مارچ از سوی پلیس آلمان در ایالت جنوبی باوریا دستگیر شده است.

براساس خبرنامه‌ای که از سوی دفتر دادستان فدرال آلمان انتشار یافته ، آمده است که فرد مظنون در سال ۲۰۰۳ در افغانستان به گروه طالبان پیوسته و پس از آن در چندین حمله هراس افگنانه دست داشته است.

بربنیاد گزارش دادستانی فدرال آلمان، ملا عبدالله افزون بر متهم بودن به چندین حمله هراس افگنانه در افغانستان در اواسط سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰، احتمال می‌رود در حمله بر سربازان آمریکایی در ولایت کنر که در آن دست‌کم شانزده سرباز آمریکایی و افغان کشته شدند نیز دست داشته باشد.

گفته می‌شود که این فرمانده طالبان در سال ۲۰۱۱ از مسیر بالکان خودش را به کشورهای اروپایی رسانده و اخیرا در کشور آلمان به عنوان پناهجوی افغانی درخواست پناهندگی کرده است.

در همین حال وزارت داخله افغانستان گفته است که این فرد از مسیر قانونی به اروپا سفر نکرده بلکه با همکاری کشورهای همسایه خود را به اروپا رسانده است.

مطالب مرتبط