محمود کرزی از کاندیداتوری عبدالله عبدالله در دور دوم اعلام حمایت کرد

 محمود کرزی، برادر حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی عبدالله عبدالله حمایت اعلام حمایت کرد.

وی امروز در نشست خبری مشترک با عبدالله عبدالله حمایت اش را از تیم وی اعلام نموهد گفت: “حمایت تیم ما بر اصول وحدت ملی، ثبات سیاسی و رشد اقتصادی افغانستان استوار است”.img_0444

محمود کرزی افزود که وظایف اساسی حکومت عدالت، امنیت، حکومتداری خوب و رشد زندگی اقتصادی مردم، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد اداری، تلاش برای زندگی خوب مردم است و بیکاری و ضعف اقتصادی از مشکلات عمده افغانستان است.

وی افزود که تیم آنها برای حل این مشکلات، تولید برق از منابع داخلی، ساختن خط‌های ریل و ساختن سرک‌های عمومی، رشد زراعت، استخراج معادن، توسعه خدمات دوکانداری و کسبه کاری، ساختن شهرک‌های عصری که امکانات منازل برای افراد بی ضاعت در آن وجود داشته باشد، بودن منابع تولید به دست سکتور خصوصی، عدم رقابت حکومت در قسمت تجارت و سرمایه گذاری را در نظر گرفته و تیم آقای عبدالله هم برای عملی کردن آن موافقت کرده است و به همین دلایل ما حمایت خود را از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام می‌کنیم.

عبدالله عبدالله، از پیوستن محمود کرزی و طرفدارانش با تیم وی، استقبال کرده گفت که آن‌ها بر اساس دیدگاه‌های مشترک نسبت به کشور و مردم و بر اساس برنامه‌های مشترک گرد هم آمده اند.

وی افزود که دست به دست دادن تیم های موثر و شخصیت های موثر باز هم امید مردم را تقویه میکند و مردم باز هم یکبار دیگر از حق رای خود استفاده میکنند و رای مردم تعین کننده و سرنوشت ساز است.

این نامزد ریاست جمهوری گفت “ما به مردم خود اطمینان می‌دهیم که در راستای منافع ملی کشور مبارزه انتخاباتی بسیار سالم را به پیش می‌بریم.”

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری و با استعفای قیوم کرزی از نامزدی اش، محمود کرزی و قیوم کرزی همراه با تیم شان از نامزدی زلمی رسول حمایت کردند.

از سوی دیگر روز دوشنبه یک تعداد از اعضای ولسی جرگه و مشرانو جرگه نیز حمایت شانرا از نامزدی عبدالله عبدالله اعلام نمودند.

گفتنی است که پیش از نیز زلمی رسول و گل آغا شیرزی حمایت شان را از تیم عبدالله عبدالله اعلام کرده بودند.

مطالب مرتبط