نمایندگان مجلس: اشرف غنی شورای ملی را لغو می‌کند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان می‌گویند رییس جمهور محمد اشرف غنی در واکنش به تصمیم مجلس نمایندگان مبنی بر استیضاح وزیران امنیتی، به لغو شورای ملی هشدار می‌دهد.

blank

عبدالرحمن رحمانی یک عضو مجلس نمایندگان گفته است که رییس جمهور غنی به اعضای مجلس هشدار داده است در صورتی‌که وزیران دفاع، داخله و رییس عمومی امنیت ملی رد صلاحیت شوند، با صدور یک فرمان شورای ملی را که به تاسی از فرمان او به کارش ادامه می‌دهد لغو می‌کند.

رییس جمهور غنی در حالی به لغو شورای ملی هشدار می‌دهد که براساس قانون، قرار بود حدود دو سال پیش انتخابات پارلمانی برگزارشود اما حکومت نتوانست زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند و پارلمان افغانستان از دوسال به این‌سو به کارش ادامه می‌دهد.

قرار است به روز دوشنبه هفته جاری وزرای دفاع، داخله و رییس عمومی امنیت ملی در پیوند به افزایش ناامنی‌های اخیر و حمله بر بیمارستان سردار داودخان به مجلس فراخوانده شوند.

هرچند ارگ ریاست جمهوری در این مورد چیزی نگفته؛ اما گفته می‌شود که رییس جمهور پیش از آغاز سال جدید، با هیات اداری مجلس نمایندگان در ارتباط به استیضاح وزرای امنیتی دیدار و گفتگو کرده است.

 

مطالب مرتبط