غنی:هر کس در برابر دولت و قانون سلاح برمی‎دارد، سرکوب کنید

رئیس جمهورغنی خطاب به نیروهای خاص پولیس: هر کس که در برابر دولت و قانون اساسی سلاح برمیدارد، سرکوب کنید.blank

به گزارش افق به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری٬محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، صبح امروز در مقرقوماندانی عمومی قطعات خاص پولیس ملی در دیدار با منسوبین ارشد، افسران و سربازان این قوماندنی گفته است٬هر کس که در برابر دولت و قانون اساسی سلاح برمیدارد، سرکوب کنید.

در خیرنامه ارگ أمده است٬ رئیس‌جمهور کشور از تجهیزات و امکانات قوماندانی نیروهای خاص پولیس دیدن کرد و سپس در نشستی که هیئت رهبری وزارت امور داخله و قوماندانی قطعات خاص پولیس ملی حضور داشتند،صحبت کرد.

در این نشست، پاسوال سیدمحمد روشندل قوماندان قطعات خاص پولیس در مورد وضعیت، فعالیت‌ها و چالش‌های قطعات خاص به رئیس‌جمهور گزارش داد. وی گفت که این قطعات در ۳۴ ولایت کشور حضور فعال دارند و هم اکنون در ده ولایت مصروف عملیات و سرکوب دشمن می‌باشند. 

روشندل افزود که کار ایجاد سه قطعۀ جدید آغاز شده که تا اواخر سال ۱۳۹۸ تکمیل میگردد و این قطعات در ولایات هرات، کندز و ننگرهار مستقر خواهند شد.

وی پیشنهادات مشخص را در بخش ایجاد واحد بودجوی برای انتقال سربازان به ولایات و انتقال شهدا و مجروحین، ارتقای ظرفیت، ایجاد ورکشاپ به منظور ترمیم سلاح و دسترسی به تجهیزات ماین روبی، اعمار تأسیسات در سطح مرکز و ولایات، قرارداد با یک شفاخانه جهت تداوی مجروحین این قطعه، افزایش معاشات، ایجاد محلات برای تمرین‌های تاکتیکی، فراهم نمودن کورس‌های افسری و توجه به خانواده‌های شهدا به رئیس‌جمهور مطرح کرد. 

در این دیدار رئیس‌جمهور غنی از شجاعت و قهرمانی نیروهای خاص پولیس تشکری کرده وگفته است٬ که در مبارزۀ ما با تروریستان هیچ ابهامی وجود ندارد و هرکس که در برابر دولت و قانون اساسی سلاح بردارد، از سوی نیروهای امنیتی ودفاعی ما سرکوب می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود که طرزالعمل استفاده از قطعات خاص پولیس رعایت گردد و در کنار مکافات، مجازات نیز درنظر گرفته شود. وی گفت که تا پنج روز دیگر سلاح‌های عادی این قطعات تأمین خواهد شد. 

وی به معین تأمیناتی وزارت امور داخله هدایت داد که بررسی عاجل را جهت کمک‌رسانی به خانواده‌های شهدا روی دست گیرد و تأکید کرد، هر مقررۀ که پروسۀ کمک رسانی را طولانی می‌کند، اصلاح شود. 

رئیس‌جمهور غنی از سربازان قطعات خاص پولیس بخاطر قهرمانی و سرکوب دشمنان تشکری کرده خطاب به آن‌ها گفت: قهرمانی شما سبب شده است که “خاص” بمانید و این قهرمانی شما در دل دشمن ترس و وحشت ایجاد کرده و دشمن به هیچ عنوان به اهداف شوم خود دست نمی‌یابد. 

در پایان دیدار رئیس‌جمهور کشور از نیروهای خاص پولیس منار یادبود شهدای قطعات خاص را در مقر این قوماندانی با قطع نوار افتتاح نمود.

مطالب مرتبط