اوباما در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در یک سفر از قبلا اعلام نشده شامگاه امروز( یکشنبه 4 جوزا ) در میدان هوایی بگرام در شمال کابل فرود آمد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رییس جمهور امریکا برا بررسی و نظارت روند فعالیت‌های نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان به افغانستان آمده است.

گفته می‌شود که او هیچ برنامه‌ی برای دیدار با مقام‌های افغانستان ندارد.

اوباما پس از ورد به این پایگاه نظامی در میان نظامیان کشورش حاضر شده و در بین آنان سخنرانی کرده است.
اوباما پس از ورد به این پایگاه نظامی در میان نظامیان کشورش حاضر شده و در بین آنان سخنرانی کرده است.

اوباما پس از ورد به این پایگاه نظامی در میان نظامیان کشورش حاضر شده و در بین آنان سخنرانی کرده است.

به گزارش افق به نقل از بی بی سی آقای اوباما در میان سربازان کشورش گفته است که آمده تا از نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تشکر و قدردانی کند.

آقای اوباما افزوده است: هیج چیزی برای من به عنوان فرمانده کل قوا به اندازه خدمات شما با ارزش نیست. خدمت شما به من الهام می دهد که چطور به کشورم خدمت کنم.من به نمایندگی از 300 میلیون امریکایی اینجا هستم تا از شما قدر دانی کنم.

آقای اوباما همچنین از خانواده سربازان امریکایی در افغانستان تجلیل کرد.

او گفت: “تا آخر امسال تمام سربازان امریکایی از افغانستان خارج می شوند و نیروهای افغانستان خود امنیت کشورشان را در دست می گیرند، ما توانستیم سران القاعده را از افغانستان خارج کنیم و به مناطق قبایلی نشین بفرستیم. با همه مشکلات موجود حالا افغان ها امید بیشتری به آینده کشورشان دارند.”

رییس جمهوری امریکا از نیروهای افغان تمجید کرد و گفت در همین انتخابات ریاست جمهوری نیروهای امنیتی از امنیت کشور دفاع کردند و مردم برای رای دادن صف کشیدند. اینها به گفته آقای اوباما نتیجه کار و “فداکاری های” نیروهای امریکایی هم هست.

او گفت که حالا دختران افغان به مدارس بازگشته اند. آقای اوباما از نامه یک نماینده زن مجلس افغانستان سخن گفت که به رییس جمهوری امریکا نوشته بازگشتن دختران به مدارس بزرگترین دستاورد حضور نیروهای امریکایی در افغانستان است.

آقای اوباما گفت: “امیدوارم در نخستین روزهای کاری رییس جمهوری جدید افغانستان پیمان امنیتی با امریکا را امضا کند.”

آقای اوباما در روزی وارد افغانستان شده است که موضوع شنود مکالمات تلفنی سیاست مداران افغانستان از سوی امریکایی‌ها در سالهای گذشته، موضوع اصلی جلسه کابینه بوده و دولت افغانستان آنرا نقض صریح حاکمیت ملی خود خوانده است و از طرفی هم عدم امضایی پیمان امنتی حکومت افغانستان با امریکا روابط افغانستان-امریکارا تنش آلود ساخته است.

مطالب مرتبط