حامد کرزی:افزایش نیروهای امریکا در افغانستان باعث تشدید جنگ خواهد شد

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان خطاب به دولت مردان امریکا گفته است حکومت ایالات متحده امریکا تداوم حضور خود در افغانستان را در صلح جستجو کند نه در ادامه جنگ.blank

به گزارش افق٬ دفتر حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان با نشر خبرنامه ای ضمن تبریکی سال نو جدید به ملت افغانستان ٬ از حکومت امریکا خواسته است به جای افزایش عساکر خود در افغانستان که بدون شک باعث تشدید جنگ خواهد گردید گفته است امریکا تداوم نیروهای خود در افغانستان را در صلح جستجوکندنه در جنگ.

خبرنامه دفتر حامد کرزی می افزاید دولت مردان امریکا برای بهبود اوضاع و آوردن صلح با مردم افغانستان به یک تفاهم جدید برسند.

این خبرنامه می افزاید امریکا در مورد اینکه چرا افراطیت و تروریزم ابعاد وسیعتری پیدا کرده و جنگ با گذشت هر سال شدیدتر و اوضاع وخیم تر میشود به کشورهای بزرگ منطقه و جهان وضاحت داده و برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان و مبارزه حقیقی با تروریزم در منطقه همکاری آنان را جلب کند و به جای تقابل در افغانستان، زمینه همکاری با آنان را فراهم سازد.

آقای کرزی در این خبرنامه به امریکا  توصیه کرده است در راستا جلب همکاری کشورهای منطقه بخصوص کشور های چین،  هند، فدراسیون روسیه و ایران و همچنین نقش فعال سازمان های شانگهای و سارک به نفع صلح و ثبات افغانستان و امنیت منطقه خواهد بود.

این خبرنامه تاکید می کند تا زمانی که حکومت پاکستان و بخصوص مسوولین نظامی پاکستان از پشتیبانی افراطیت و استفاده ابزاری از آن دست نکشد نه افغانستان امن خواهد شد، نه پاکستان و نه هم منطقه.

حامد کرزی نیز به کشور پاکستان توصیه کرده است که پاکستان با تجدید نظر عاجل و جدی سیاست هایش در قبال افغانستان، از در دوستی پیش آید نه از راه تخریب و ویرانی.

 

مطالب مرتبط