اداره مهاجرت و امنیت ملی آمریکا، انگشت نگاری پناهجویان در جزایر نائورو و پاپواگینه آغاز می کنند

 اداره مهاجرت و امنیت ملی آمریکا، انگشت نگاری پناهجویان در جزایر نائورو و پاپواگینه نو را، آغاز خواهند کرد.blank

به گزارش افق٬اداره مهاجرت ومقامات امنیتی آمریکا انگشت نگاری پناهجویانی را تدارک می بینند که در دو جزیره اقیانوس آرام، با توافق دولت استرالیا نگهداری می شدند. قرارداد اسکان مجدد پناهجویان این جزایر، در ماه های اخیر سال گذشته میلادی، میان دولت استرالیا و اداره بارک اوباما ریس جمهور پیشن ایالات متحده، به امضا رسیده بود. دولت استرالیا تاکنون به جزایر نائورو و پاپوآگینه نو، کمک های مالی می کرد که، بیش از دوهزار پناهجو در آن نگهداری می شدند.

دونالد ترامپ موافقت کرده است تا در چارچوب توافقی که توسط اداره اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، و نخست وزیر دولت فدرال استرالیا به امضا رسیده است، تعدادی از این پناهجویان را در آمریکا بپذیرد. اما سرنوشت تعدادی کثیری این پناهجویان، که در آمریکا اسکان داده نمی شوند، نگران کننده است.

این در حالی است که مقامات اداره مهاجرت این جزایر، در  تلاش  اخراج پناهجویان از جزایر مانوس و پاپوآ گینه هستند که در خواستی های پناهندگی شان، رد شده است.

شرایط زندگی پناهجویان در این جزایر، نگران کننده گفته شده است که بارها، سازمان عفوبین الملل و دیدبان حقوق بشر از آن، انتقاد های زیادی کرده اند؛ اما دولت استرالیا و مقامات پاپوآگینه نو و مانوس به انتقاد های آنان، تا هنوز کدام توجهی جدی نکرده اند.

طالب حسین

 

 

 

مطالب مرتبط