ربانی: پاکستان تمایلی برای خاتمه دادن به حمایت از تروریزم ندارد

دولت افغانستان از امریکا خواست، برای از بین بردم تروریزم به دولت پاکستان فشار آورد تا این کشور دست از حمایت گروه های تروریستی بردارد.blank

به گزارش افق به نقل از خبرنامه وزارت امور خارحه افغانستان٬ صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه کشور  که در یک سفر رسمی به امریکا رفته است در نهاد پژوهشی شورای اتلانتیک پاکستان را عامل بی ثباتی افغانستاندانسته  و گفت: گروه های هراس افکن و تروریستی پناهگاه های امن در پاکستان دارند و نهاد های این کشور از دهشت افگنان حمایت می کنند.

آقای ربانی می افزاید پاکستان به حمایتش از گروه های تروریستی ادامه می دهد. تغییر اساسی در پاکستان در قبال طالبان نیاز است تا آنها را به میز صلح بیاورد. حملات اخیر در کابل و کندهار ثابت می سازد که طالبان که پناهگاه امنی در پاکستان دارند، نمی خواهد به میز صلح بیایند.

به گفته آقای ربانی برای آمدن طالبان به میز گفتگوهای صلح، نیاز به تغییر اساسی در سیاست پاکستان است.

ربانی پیروزی در جنگ افغانستان را نیازمند یک راهبرد گسترده می داند و از وعده شکنی های پاکستان با وجود تلاش های کابل در ایجاد فصل تازه در روابطش با اسلام آباد، سخن می زند.

صلاح الدین  ربانی از تلاش های هند برای بازسازی افغانستان  در صحبت هایش ستایش  کرد.

اقای ربانی می گوید هند  کشوری بوده است که در ۱۵ سال از افغانستان حمایت کرده و مصروف اعمار مکاتب، شفاخانه ها، جاده ها و پل ها بوه است. و افغانستان از هند قدردانی می کند.

 

مطالب مرتبط