سازمان ملل: به ۳٫۶ میلیون نیازمند در افغانستان کمک بشر دوستانه صورت گرفته است

سازمان ملل در ۲۰۱۶ به بیش سه و نیم میلیون نفر در افغانستان کمک بشردوستانه نموده است.

blank

اداره کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرده است در سال ۲۰۱۶ به بیش از سه و نیم میلیون نیازمند در افغانستان کمک نموده است.

این اداره در اعلامیه‌ای که به نشر رسانده گفته است این رقم جمعیت ۱۱ درصد کل جمعیت افغانستان را در بر می‌گیرد.

اداره بشر دوستانه سازمند ملل گفته است این کمک‌ها در بخش صحت،کمک به بیجاشدگان داخلی و به ۶۰۰ هزار مهاجر که از پاکستان برگشته اند صورت گرفته است.

در این اعلامیه گفته است در سال گذشته میلادی ۵۳۸ میلیون دالر برای کمک‌های بشری و ۳۵۶ میلیون دالر دیگر برای کمک به طرح کمک‌های بشر دوستانه به افغانسان به مصرف رسیده است.

اداره کمک های بشردوستانه سازمان گفته است که در سال گذشته ۳۷ درصد از پیشنهاد  سازمان ملل متحد برای کمک‌های خیریه به افغانستان از سوی کشورهای جهان پاسخ داده شده و برای دوسال سطح استقبال از کمک های بشر دوستانه به این کشور در درجه دوم قرار داشته است.

همچنان این اداره در این اعلامیه کفته است که برای جلب کمک به نیازمندان در سال جاری میلادی نیز آمادگی گرفته است و اظهار امیدواری کرده که مبلغ ۵۵۰ میلیون دالر را از کشورهای کمک کننده، جلب کند.

اداره کمک‌های بشردوستان سازمان ملل گفته است که سال آینده در زمینه رساندن کمک‌های بشری پرچالش خواهد بود، بخاطری که ممکن است میزان مهاجرانی که از پاکستان برگردند بیشتر شوند و بیجاشدگان داخلی نیز افزایش یابند.

 

مطالب مرتبط