یونِسیف: سال گذشته مرگبارترین سال برای کودکان سوری بوده است

یونِسیف یا صندوق کودکان ملل متحد سال گذشته میلادی را مرگ‌بارترین سال برای کودکان سوریه خوانده است.

blank

سازمان یونِسیف گفته است که در جریان جنگ‌های سوریه در سال گذشته میلادی دست‌کم ۶۵۲ کودک کشته شده که از این میان ۲۵۵ کودک در محیط مدرسه و یا هم در مسیر راه کشته شده‌اند.

براساس گزارش سازمان یونسیف، درجریان شش سال جنگ داخلی در سوریه، سال گذشته میلادی خونین ترین و پرتلفات‌ترین سال برای کودکان این کشور بوده و آمار تلفات کودکان ۲۰ درصد در مقایسه با سال پیش ( ۲۰۱۵) افزایش را نشان می‌دهد.

یونسیف در این گزارش از سوءاستفاده کودکان در جنگ سوریه نیز انتقاد کرده و گفته است که حداقل ۸۵۰ کودک سال گذشته در جنگ سوریه مورد استفاده قرار گرفته که به گفته این سازمان اکثر این کودکان در خط اول نبرد قرار داشته اند.

پیشتر همچنان صندوق حمایت کودکان ملل متحد از وضعیت نا مناسب کودکان در سوریه اظهار نگرانی کرده وگفته که نزدیک به شش میلیون کودک نیازمند کمک های بشردوستانه اند همچنان افزوده ۲ میلیون کودک سوری آواره شده و شماری زیادی هم در مناطق تحت محاصره زندگی می‌کنند.

 

سوریه از شش سال به این‌سو دست خوش نا آرامی‌هاست که از یک سو جنگ میان طرفداران رژیم بشار اسد رییس جمهور این کشور و مخالفان‌اش و از سویی هم موجودیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش، شرایط زندگی برای افراد ملکی و کودکان در این کشور را دشوار ساخته است.

مطالب مرتبط