ولسوالی یمگان ولایت بدخشان از وجود طالبان پاکسازی شد

مسوولان محلی و امنیتی ولایت بدخشان از عقب نشینی نیروهای طالبان از ولسوالی یمگان این ولایت خبر می‌دهند.

به گزارش افق، نیروهای امنیتی کشور با راه اندازی عملیات نظامی علیه شورشیان طالب که ازچند روز بدین سو ولسوالی یمگان ولایت بدخشان را به تصرف خود در آورده بودند آنان را از این ولسوالی بیرون راندند.

گل محمد بیدار معاون والی بدخشان به رسانه‌ها گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان تمام ساحات این ولسوالی را در کنترل خود دارند.5dfdd6b7e2a0f62732e74b26049b6c44_XL

مقام‌های محلی ولایت بدخشان بسته بودن راه‌های مواصلاتی و بد بودن آب و هوا را را بزرگترین دلیل دیرپس گیری این ولسوالی دانسته تاکید می‌کند که در چنین شرایطی اعزام نیروهای کمکی از مرکز و ولایات همجوار کار دشواری بوده است.

معاون والی بدخشان گفت که وزارت دفاع امروز با اعزام نیرو توسط هلیکوپتر به ولسوالی یمگان، عملیات بازپس گیری این ولسوالی راه اندازی کردند.

او گفت که این عملیات ساعت شش صبح آغاز شد و در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغان کنترول ولسوالی یمگان را از طالبان پس گرفتند.

به گفته آقای بیدار، این عملیات تا 72 ساعت دیگر در مربوطات ولسوالی های یمگان، جرم و کران و منجان جریان دارد تا این ولسوالی ها نیز از وجود طالبان پاکسازی شود.

بیدار می‌افزاید که در عملیات نیروهای امنیتی به شورشیان طالب تلفات سنگینی وارد شده است.

وی اذعان داشت که در دوروز درگیری سنگین میان نیروهای امنیتی افغانستان و شورشیان طالب 8 سرباز کشور کشته شده اند.

پیش از این نیز خبرها حاکی از آن بود که 27 سرباز کشور به اسارت شورشیان طالب در آمده است.

گل محمد بیدار معاون والی بدخشان نیز این خبر را تایید کرده می‌گوید این 27 سرباز در جریان جنگ به یک غار پناه برده بودند که با رسیدن طالبان به اسارت آنان در می‌آیند که تا کنون 4 تن آنان آزاد شد و 23سرباز دیگر به ولسوالی‌های تحت تصرف طالبان انتقال داده شده است.

وی اظهار امیدواری می‌کند که در عملیات‌های بعدی آنان نیز آزاد شوند.

این در حالی است که سال پیش نیز طالبان در یک عملیات وسیع موفق شدند ولسوالی کران و منجان را تصرف کنند که با عملیات متقابل نیروهای امنیتی این ولسوالی‌ باز پس گرفته شد.

مسوولان محلی و امنیتی ولایت بدخشان از عقب نشینی نیروهای طالبان از ولسوالی یمگان این ولایت خبر می‌دهند.

مطالب مرتبط