حمله گروهی مهاجمان مسلح بر قنسولگری هندوستان در هرات با کشته شدن 5 مهاجم پایان یافت

مسولان امنیتی هرات از پایان یافتن درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی افغانستان با مهاجمانی خبر می‌دهند که صبح امروز قنسولگری هندوستان در هرات را آماج قرار دادند.

به گزارش افق، به نقل از مقام‌های امنیتی ولایت هرات این تهاجم که از حدود ساعت 3 بامداد شروع شده بود با کشته شدن تمام 5 مهاجم انتحاری خاتمه یافته است.

در این درگیری مسلحانه به غیر نظامیان آسیبی نرسیده است.
در این درگیری مسلحانه به غیر نظامیان آسیبی نرسیده است.

عبدالقیوم کریمی معاون هماهنگی نیروهای نظامی ولایت هرات در نشست خبری گفت: سر انجام پس از کشته شدن 5 مهاجم انتحاری درگیری حوالی ساعت 10:30 دقیقه صبح پایان یافت.

کریمی افزود سه مهاجم انتحاری در لحظات نخست توسط نیروهای امنیتی از پای در آمدند و دو تن دیگر که در زیرزمینی ساختمان پناه برده بودند و سرانجام آنان نیز کشته شدند.

به گفته آقای کریمی مهاجم اول زمانیکه می‌خواست مواد انفجاری را در زیر دیوار کنسولگری منفجر کند از سوی محافظان کنسولگری از پای در آمد.

کریمی افزود مهاجمان به سلاح سنگین و سبک از جمله نارنجک و راکت مجهز بودند و بیشتر از 20 فیر راکت /آر پی جی که داخل ساختمان انتقال داده بودند به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

نجیب الله نجیبی سخنگوی پایگاه 207 ظفر ارتش در هرات گفت: زمانیکه مهاجمان داخل خانه میشوند 13 تن از ساکنین این منزل مسکونی خود را از داخل ساختمان نجات می‌دهند.

وی می‌گوید ساختمان کاملا آتش گرفته بود ولی به هیچ فردی غیر نظامی آسیبی نرسیده است.

در همین حال قنسول هند در هرات در گفت و گو با خبرنگاران این ولایت گفت که در این حمله به هیچ یک از کارمندان قنسولگری آسیبی نرسیده است.

قنسولگری هند در جاده موسوم به مخابرات در پنج صد کیلومتری دفتر والی هرات و در حوزه سوم امنیتی پولیس شهر هرات موقعیت دارد.

شهروندان شهر هرات بارها با به نسبت به موجودیت قنسولگری هند در این منطقه اعتراض کرده بودند خواهان انتقال مکان آن به مکان دیگری شده بودند.

با این حال تا کنون مسوولیت حمله به قنسولگری هند در هرات را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

پیش از این نیز مراکز دیپلوماتیک کشور هندوستان در افغانستان مورد حمله‌ی مسلحانه قرار گرفته بود و دولت هندوستان در سفر مقام‌های افغانستان در هندوستان از آنان خواسته بودند که امنیت مراکز دیپلوماتیک آن کشور را به خودشان واگذار کنند.

هرچند هنوز گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی به دلیل تضادهای که بین هند و پاکستان در منطقه حکم فرماست در چنین زمان‌های انگشت اتهام به سوی دولت پاکستان نشانه می‌رود.

مطالب مرتبط