اشرف غنی: در روند برگزاری انتخابات دخالت نمی‌کنم

رییس جمهور محمد اشرف غنی در افتتاح اجلاس سالانه شورای ملی افغانستان که امروز برگزار شد گفت که اراده قاطع به برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای‌های ولسوالی دارد و نه خودش در آن دخالت خواهد کرد و نه به کسی اجازه خواهد داد که در روند آن دخالت کند.

blank

اجلاس سال هفتم قانونی دورشانزدهم شورای ملی کشور امروز با اشتراک رییس جمهور محمد اشرف غنی،عبد الله عبدالله رییس اجراییه، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه،مقام های ارشد دولتی و نمایندگان هر دو مجلس  برگزار شد.

عبدالرووف ابراهیمی رییس پارلمان کشور از تهدید و صف بندهای گروه‌های تروریستی در کشور و ضرورت آمادگی‌ها برای مقابله با این گروه‌ها یاد آوری کرد و خطاب به رییس جمهور گفت که تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی به کاهش اعتماد میان مردم و حکومت تاثیر منفی گذاشته و این انتخابات باید شفاف برگزار شود.

رییس مجلس نمایندگان از حکومت خواست که امنیت شهروندان و نمایندگان شورای ملی را در محل کار و محل زندگی شان بگیرد.

آقای ابراهیمی افزایش فقر، بیکاری و بی‌قانونی در سطوح پایین دولت را از مشکلات کشور یاد کرد و گفت که حکومت به این موارد توجه بیشتر نماید.

رییس جمهور محمد اشرف غنی در سخنرانی خویش گفت که در سال گذشته بیش ۳۲ بار با نمایندگان شورای ملی گفتگو داشته و با هرسه قوه دولت برخورد یکسان دارد.

رییس جمهور در پاسخ به گفته‌های رییس پارلمان گفت که تمامی موانع در راه برگزاری انتخابات آینده برداشته شده و اداره جدی را برای برگزاری انتخابات شفاف دارد، نه خودش در روند آن دخالت می‌کند و نه به کسی دیگر اجازه خواهد داد که در روند آن دخالت کند.

او همچنان گفت انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور را نیز بدون تاخیر در زمان قانونی آن برگزار می‌کند.

محمد اشرف غنی به صراحت یادآوری کرد که طالبان زمینه فعالیت گروه‌های شورشی از جمله داعش را در کشور مساعد کرده‌اند.

رییس جمهور گفت طالبانی‌که با اداره آگاهانه در مقابل حکومت می‌جنگند و به حملات تروریستی دست می‌زنند آنها دشمنان افغانستان هستند و هرگز اجازه نخواهد داد که کشور توسط یک مشت مزدوران بی‌اراده نابود شود.

رییس جمهوری در مورد دست‌آورهای سال گذشته حکومت گفت که در این مدت تمرکز بیشتر او بر تقویت‌حکومت‌داری و زیر ساخت‌های اقتصادی و امنیتی کشور بوده در دو سال گذشته برنامه‌های انکشافی نیز تطبیق شده است.

او درخصوص مقابله به تهدیدهای امنیتی گفت که تدابیر جدی از سوی حکومت گرفته شده که تهدیدهای احتمالی گروه‌های شورشی دفع شده و برنامه‌های شورشیان به شکست مواجه گردد.

مراسم افتتاح اجلاش شورای ملی امروز با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و رییس جمهور غنی با اقدام  بی‌سابقه دستور تعطیلی مراکز دولتی و خصوصی نزدیک به مقر پارلمان را داده بود.

مطالب مرتبط