روسای جمهور چین و روسیه درباره مهم ترین مسایل جهانی دیدار وگفت وگو کردند

روسای جمهوری چین و روسیه در دیدار با یکدیگر در مورد مهمترین مسایل مهم دو جانبه و جهانی تبادل نظر کردند.2002575_402

به گزارش افق ، رییس جمهوری روسیه پس از مذاکره با همتای چینی خود گفت : دو کشور توافق کردند گام های مربوط به سیاست خارجی خود را هماهنگ کنند.

ˈولادیمیر پوتینˈ افزود : ما اولویت های مشترکی در عرصه منطقه ای و جهانی داریم . دو کشور توافق کردند گام های مربوط به سیاست خارجی خود را بیش از پیش هماهنگ کنند.

پوتین در پاسخ به دعوت رییس جمهوری چین برای شرکت در نشست اَپک به این کشور سفر کرده است.

رییس جمهوری روسیه با یادآوری اینکه دو کشور اختلافی ندارند، تاکید کرد : برعکس طرح های زیادی داریم و کاملا متعهد به تحقق بخشیدن این طرح ها هستیم.

پوتین از برخی مقام های سابق چین که به توسعه روابط مسکو- پکن کمک کرده اند، قدردانی کرد و گفت که مقامات فعلی چین نیز چنین سیاستی را در پیش گرفته اند.

وی پس از دیدار با شی جینگ پینگ خاطر نشان کرد که همکاری های دو جانبه وزارتخانه های دفاع دو کشور عامل مهمی در امنیت منطقه و کل جهان محسوب می شود.

پوتین افزود : ما چشم انداز خوبی در این زمینه داریم.

روسای جمهوری روسیه و چین همچنین در بیانیه ای مشترک ، با هرگونه مداخله در امور کشورها و اعمال تحریم های یک جانبه از سوی برخی کشورها علیه کشورهای دیگر مخالفت کردند.

در همین راستا پایگاه خبری صدای روسیه اعلام کرد که چین و روسیه هرگونه تلاش کشورهای غربی برای مداخله نظامی در سوریه را رد کردند.

دو کشور همچنین اعلام کردند که از اقدام های دولت سوریه و جامعه جهانی برای بهبود روند تکمیل نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه حمایت می کنند.

روسای جمهوری روسیه و چین همچنین در مورد برنامه هسته ای کره شمالی نیز تبادل نظر کردند.

مطالب مرتبط