فیلم فروشنده، اثر اصغر فرهادی  جایزه اسکار را گرفت

فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی سینماگر ایرانی، جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان جشنواره اسکار ۲۰۱۷ را کسب کرد.

blank

اصغر فرهادی از کارگردان‌های موفق سینمای ایران است که پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ با فیلم « جدایی نادر از سیمین» به جشنواره اسکار رفت و توانست این جایزه را کسب کند.

آقای فرهادی کارگردان و ترانه علیدوستی بازیگر نقش اول این فیلم در اعتراض به فرمان مهاجرتی اخیر ترامپ در مراسم اهدایی جوایز اشتراک نکردند و به نمایندگی از خود انوشه انصاری و فیروز نادری را در این مراسم معرفی کرد.

اصغر فرهادی در نامه‌ی که توسط نماینده‌اش در این جشنواره خوانده شد گفته است که «غیبت من به خاطر مردم کشورم و شهروندان ۶ کشور دیگر است که به خاطر قانون غیر انسانی ممنوعیت سفر به آمریکا، مورد بی احترامی قرار گرفته اند».

فیلم فروشنده که با نقش آفرینی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در سال ۹۴ ساخته شده است هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که روایت‌گر رابطه یک زن و شوهر است که براثر یک حادثه، این رابطه در پایان دچار تنش می‌شود.

کسب جایزه اسکار از سوی آقای فرهادی با واکنش‌های مثبتی در ایران و جهان به همراه بود. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در صفحه توییترش کسب این جایزه را یک افتخار بزرگ برای سینمای ایران دانسته و از اصغر فرهادی و خانم ترانه علیدوستی، بابت خودداری از اشتراک شان در این جشنواره سپاس‌گذاری کرده است.

مطالب مرتبط