پنج تن در پیوند به حمله بر مهمانخانه والی قندهار بازداشت شدند

ارگ ریاست جمهوری خبر داده است که ۵ تن در ارتباط با حمله انفجاری یک ماه پیش در مهمانخانه ولایت قندهار بازداشت شده اند.

blank

در حمله‌ای که در دهم ماه جنوری در مهمان خانه ولایت قندهار رخ داد، ۱۲ تن کشته شدند و ۱۸ تن زخم برداشتند که در میان زخمی‌ها والی قندهار و سفیر امارات متحده عربی نیز شامل بود و سفیر امارت  نیز  چندی پیش به دلیل جراحت شدید جان باخت.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که این حمله بسیار پیچیده بوده و موادی که در آن کارگرفته شده نیز بی‌سابقه بوده است.

معاون سخنگوی رییس جمهوری به رسانه‌ها گفته است که هیات حقیقت یاب نتایج تحقیق‌شان را به رییس جمهور تحویل داده و تحقیقات نشان می‌دهد که این حمله از‌سوی شورای کویته طالبان سازماندهی شده و به گونه‌ی ماهرانه مواد انفجاری را در زیر چوکی‌های مهمان خانه جا سازی کرده بودند.

مینه پال گفته است که تحقیقات از مظنون‌های این حادثه جریان دارد و تلاش می‌شود تا افرادی که در جاسازی این مواد در داخل مهمان خانه، همکاری داشته اند شناسایی شوند.

به گفته آقای مینه پال، رییس جمهور نیز در سفری که اخیرا به امارات متحده عربی داشته است اسنادی را به مقام‌های این کشور ارایه کرده که نشان می‌دهد حمله بر مهمانخانه ولایت قندهار از سوی شورای کویته سازماندهی و اجرا شده است.

یاد آوری باید کرد که تا کنون هیچ گروهی این حمله را برعهده نگرفته است.

 

مطالب مرتبط