مایک پنس: به ایران هرگز اجازه نمی‌دهیم با سلاح هسته‌ای مجهز شود

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا، گفته است که دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ هرگز اجازه نخواهد داد که ایران با جنگ افزارهای هسته‌ای تجهیز شود.

blank

معاون رییس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در جمع  ایتلاف یهودی‌های جمهوری خواه گفته است که به آیت الله‌های ایران تذکر داده که باید به تقویم نگاه کنند، چون رییس جمهور تازه وارد کاخ سفید شده است.

آقای پنس پیشتر نیز از توافق برجام و از اداره اوباما انتقاد کرده بود که این توافق  بسیار وحشتناک است و دونالد ترامپ این توافق هسته‌ای را دوباره بررسی خواهد کرد.

رهبری جدید آمریکا بارها اعلام کرده است که دولت باراک اوباما در خصوص مسایل هسته‌ای ایران با نرمش برخورد کرده و این سیاست نرم آقای اوباما ایران را جسورتر از پیش ساخته است.

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا و مقام‌های دولت او بار ها تاکید کرده‌اند که توافق هسته‌ای مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود.

دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان وحشتناک‌ترین توافق یاد کرده بود که تا کنون نظیر این توافق را شاهد نبوده است.

برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) که در ماه جون ۲۰۱۵ میان ایران و گروه پنج به علاوه یک ( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت، محدودیت‌های در بخش‌های فنی و فعالیت‌های تاسیسات هسته‌ای ایران وضع کرد که براساس آن نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمامی تاسیسات هسته‌ای ایران حتمی شد.

مطالب مرتبط