برنامه همبستگی ملی پس از چهارده سال پایان یافت

بزرگترین برنامه انکشاف روستایی که زیر نام « همبستگی ملی» چهارده سال پیش به منظور توسعه روستاهای افغانستان راه اندازی شده بود امروز پایان یافت.

blank

انجنیر نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات امروز « شنبه» آخرین گزارش چهارده ساله برنامه همبستگی ملی را با حضور مسوولان بانک جهانی، موسسه‌های ملی و بین المللی، وزارت خانه‌ها و برخی از مسوولان شوراهای انکشافی روستاها در کابل ارایه کرد.

وزیر احیا و انکشاف دهات در کنفرانس خبری که به منظور ارئه دست آوردهای  این برنامه در کابل برگزارشده بود گفت که از طریق این برنامه، ۸۶ هزار برنامه توسعه‌ای در بخش‌های مختلف به ارزش ۱٫۵ میلیارد دالر در بیش از ۳۵ هزار روستا تطبیق شده که تاثیرات فراوانی در توسعه در سراسرافغانستان داشته است.

آقای درانی افزود: « ساخت و اعمار ۵۳ هزار کیلومتر سرک ، ساخت بیش از ۱۰۰ هزار منبع آب آشامیدنی وزراعتی که یک میلیون هکتار زمین زراعتی را می‌تواند آبیاری کند، تامین ۱۰۰ هزار کیلووات برق آفتابی، ساخت بیش از ۶ هزار صنف درسی و تطبیق ۲۴۹ برنامه صحی از دستاوردهای است که از طریق برنامه همبستگی ملی در سراسر افغانستان عملی شده است».

وزیرانکشاف دهات تطبیق برنامه همبستگی ملی را برنامه موثر در امر توسعه روستا ها خواند و گفت که دولت تصمیم دارد به منظور جایگزینی این برنامه به زودی برنامه‌ مشابه را با رویکرد جدید و موثریت بیشتر زیر نام« میثاق شهروندی» آغاز کند.

مطالب مرتبط