وزارت خارجه: هیچ گروه تروریستی در کشور اجازه فعالیت ندارد

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های پاکستانی مبنی بر موجودیت پناهگاه‌های تروریستان در خاک افغانستان می‌گوید که به هیچ گروه تروریستی اجازه داده نمی‌شود تا از خاک این کشور برضد کشورهای همسایه استفاده کند.

blank

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفته است که حکومت افغانستان همواره آماده بحث و گفتگو در خصوص تهدیدهای امنیتی و چگونگی مبارزه با تروریست‌ها  در هر دوکشور است.

آقای مستغنی در گفتگو با رسانه‌ها گفته است: افغانستان آماده است تا با اسلام آباد به صورت مشترک روی لیست‌های که پیش از این میان هردو کشور تبادله شده است و همچنان روی تهدیدات امنیتی و نگرانی‌های امنیتی هر دو کشور بحث و گفتگو کند.

حکومت پاکستان پس از آغاز تنش‌های تازه میان هر دو کشور یک لیست که شامل نام ۷۶ تن از تروریستان بود را به حکومت افغانستان تحویل داد تا در گرفتاری این افراد اقدام کند، در پاسخ به آن کابل نیز یک لیست که شامل نام ۳۲ مخفی گاه گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را از طریق سفیر کشور در اسلام آباد به مقام‌های پاکستانی تحویل داد.

اما شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان موجودیت پناهگاه های تروریستان در افغانستان را رد کرده و گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان هیچ‌گاهی فرصت فعالیت و ایجاد پایگاه را نداده است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در حالی ابراز می‌شود که نواز شریف صدراعظم پاکستان در دیدار با همتای ترکی‌اش گفته بود که از خاک افغانستان برضد پاکستان استفاده می‌شود و وی یک شکایت نامه را نیز در این مورد به حکومت افغانستان سپرده است.

مطالب مرتبط