محمد محقق: صلاحیت بعضی از وزیران مبهم است نباید آنها تحقیر شوند

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه می‌گوید بعضی از وزیران کابینه نمی‌توانند از صلاحیت‌های شان استفاده کننند در این مساله یک ابهام وجود دارد.

blank
عکاس: روح الله امین

معاون ریاست اجراییه این سخنان را دیروز در سالروز بزرگداشت از شهادت عبدالعلی مزاری رهبری فقید حزب وحدت در غرب کابل بیان داشت.

او همچنان در این سخنرانی خویش گفت پس از سقوط طالبان، مطالبات مردم هزاره در زمینه تعدیل واحدهای اداری و توسعه مناطق مرکزی کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

آقای محقق گفت که پس از پانزده سال هنوز هم از خواست تشکیل سه ولایت در هزاره جات برمعیار نفوس و تشکیل پانزده ولسوالی خبری نیست و حکومت وحدت ملی نیز تاکنون در این زمینه اقدام نکرده است.

او از حکومت خواست که به این خواست ها توجه کند.

رییس اجراییه همچنان گفت: «صلاحیت‌های وزرای ما در ابهامات قرار دارد و ما نمی‌خواهیم وزرای ما تحقیر شوند».

محمد اشرف غنی در پیامی که به این مناسبت منتشر کرده گفته است که باید مردم بر محور اندیشه های شهید مزاری که همان دفاع از وحدت ملی است و گفته بود :« ما راه حل را در وحدت ملی می‌دانیم» توجه کنند.

رییس جمهور گفته است که آرمان‌ها و خواست‌های شهید مزاری در قانون اساسی تسجیل شده و مردم باید با همدلی و وحدت در برابر تروریستان ایستادگی کنند.

رییس جمهور گفته است حکومت در دوسال گذشته در زمینه‌ی گسترش ارتباطات و شکستن انحصار ولایت‌ها توجه کرده و کشور به بنادر تجاری منطقه وصل شده است.

اشرف غنی گفته است در زمینه آماده کردن کتاب‌های مورد نیاز برای کتابخانه شهید وحدت ملی ( شهید مزاری) اقدام می‌کند.

شهید عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی ۲۲ سال پیش هنگامی که برای مذاکره با طالبان همراه با هشت تن از یارانش به چهار آسیاب کابل رفت توسط این گروه اسیر و به شهادت رسیدند و پیکر او و یارانش از غزنی از راه‌های مناطق مرکزی کشور به گونه‌ی بی‌مانند تشیع و در شهر مزار شریف به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط