عملیات گسترده برای سرکوب تروریستان در پاکستان آغاز شد

مقام‌های دفاعی پاکستان اعلام کرده اند که ارتش این کشور، عملیات سراسری مبارزه با تروریستان را در این کشور آغاز کرده است.

blank

مقام های امنیتی پاکستان گفته اند که در عملیات موسوم به «ردالفساد» نیروهای ارتش، قوای هوایی، بحری، ملیشه‌ها و سایر ارگان‌های امنیتی این کشور شرکت دارند و قرار است تمامی لانه‌های تروریستان در خاک این کشور را نابود کند.

براساس یک خبرنامه که از سوی وزارت دفاع پاکستان منتشر شده آمده است که از یک هفته به این‌سو نیروهای دفاعی پاکستان در حال آماده باش قرار داشته اند و سرانجام روز گذشته رسما برای آغاز این عملیات در سراسر کشور دستور صادر شده است.

پاکستان درحالی از آغاز عملیات سراسری علیه تروریزم در این کشور خبر می‌دهد که در بیشتر از یک هفته گذشته در نتیجه حملات در چندین ایالت پاکستان، بیش از صد تن کشته و شمار زیادی هم زخمی شده اند.

حملات انفجاری و انتحاری اخیر در پاکستان با واکنش‌ها متفاوتی مواجه بوده و رییس جمهور افغانستان پس از وقوع انفجار در زیارت لعل شهبازخان در ایالت سند با کشور پاکستان اظهار همدردی کرد و خاطرنشان کرد که تروریزم دشمن مشترک هر دو کشور است و نباید تفکیکی میان تروریسم خوب و بد قایل شد.

سفیر آمریکا در اسلام آباد نیز روز گذشته در دیدار با معاون وزارت خارجه پاکستان گفته است پاکستان در صورتی که با تروریزم مبارزه کند آمریکا آنها را حمایت خواهد کرد.

مطالب مرتبط