سخنگوی جنبش ملی محاصره خانه جنرال دوستم را رد کرد

سخنگوی حزب جنبش ملی و اسلامی محاصره خانه‌ای معاون اول ریاست جمهوری را رد کرده و می‌گویند که نیروهای نظامی بخاطر مسایل امنیتی در نزدیکی خانه‌ی آقای دوستم حضو دارند.

blank

بشیر احمد تینج سخنگوی جنبش ملی می‌گوید کشت و گذار نیروهای امنیتی در اطراف خانه جنرال دوستم برای مسایل امنیتی بوده است.

او همچنان در صفحه فیسبوک خویش گفته است: « حماقت و جبران ناپذیر خواهد بود که کسی با استفاده از امکانات حکومتی به مقام معاون اول ریاست جمهوری خلاف قانون خط و نشان بکشد».

گل نبی احمدزی فرمانده گار نیزیون کابل نیز گفته است نظامیان در نزدیکی خانه آقای دوستم بخاطر گرفتن امنیت حضور دارند و آن‌را برنامه معمول امنیتی عنوان کرده است.

همچنان صبح امروز یکی از مسوولان دفتر جنرال دوستم در گفتگو با خبرگزاری افق نیز محاصره خانه‌ای معاون اول ریاست جمهوری را رد کرد.

اما از امروز صبح گزارش‌هایی در رسانه به نشر رسیده که نیروهای ارتش به انگیزه محاصره خانه جنرال دوستم در شیرپورکابل جا بجا شده اند.

این درحالی است که جنرال دوستم پس از چند ماه غیابت در دفترکارش برگشته و پیش از این لوی سارنوالی حکم بازداشت محافظان وی را داده بود.

خبرهای تایید ناشده دیگر حاکی از این است که شب گذشته رییس جمهور با آقای دوستم گفتگوی تلفنی کرده و گفته است که تا حل مساله ایشچی به دفتر کارش بر نگردد و اما دوستم گفته که کسی نمی‌تواند مانع رفتن به دفترکارش شود و او به پشتیبانی مردم در این موقف رسیده است.

احمد ایشجی به رسانه‌ها گفته است که نیروهای نظامی بخاطر برگشت آقای دوستم به دفتر کارش اطراف خانه‌ای او جا بجا شده اند.

تاکنون ریاست جمهوری در مورد این خبر که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نشر می‌رسد واکنش نشان نداده است.

جنرال دوستم از طرف احمد ایشچی متهم است که او و مخافظانش با او خشونت و بدرفتاری جنسی کرده است.

پس از رسانه‌ای شدن این خبر رییس جمهور محمد اشرف غنی گفته بود که به این اتهام به صورت بیطرفانه توسط نهادهای قضایی رسیدگی می‌شود.

مطالب مرتبط