افغانستان فهرست ۳۲ مرکز آموزش تروریستی را به پاکستان داد

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که سفارت افغانستان در پاکستان فهرست ۳۲ مرکز آموزش تروریستی را که در خاک پاکستان بر ضد افغانستان فعالیت می‌کنند به مقام‌های این کشور تحویل داده است.

blank

براساس معلومات وزارت خارجه، دولت افغانستان از پاکستان خواستار اقدام علیه این مراکز تروریستی شده است.

وزارت خارجه افغانستان با ارسال خبرنامه‌ی گفته است که علاوه بر فهرست این مراکز، اسم ۸۵ تن از مقام‌های ارشد گروه طالبان نیز به پاکستان ارائه شده تا در دست‌گیری این افراد با افغانستان همکاری کند.

در خبرنامه وزارت خارجه افغانستان آمده است که پاسخ ابتدایی مقام‌های پاکستانی در این ارتباط مثبت بوده و اظهار امیدواری کرده اند که پاکستان در این زمینه اقدام‌هایی عملی روی را روی دست می‌گیرد.

این اقدام از سوی حکومت افغانستان در حالی صورت گرفته که چند روز پیش، در پی یک بمب گذاری انتحاری بر یک زیارت در ایالت سند پاکستان، حکومت پاکستان خواسته بود تا حکومت افغانستان ۷۶ تن از تروریستانی را که به باور آنها در خاک افغانستان پنهان اند را به پاکستان تحویل دهد.

در بمب گذاری انتحاری هفته گذشته بر زیارت صوفی‌ها در ایالت سند پاکستان که گروه داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت، ده ها تن کشته و زخمی شدند اما پاکستان ادعا کرده است که این حمله در خاک افغانستان سازماندهی شده است و در واکنش به آن مرزهای خود را به روی بازرگانان افغانستان بست و با حملات توپخانه‌ای بخش‌های از ولایت‌های مرزی افغانستان را هدف قرار داد.

مطالب مرتبط