عبدالله: استفاده از تهدید مسیر همکاری مبارزه با تروریزم را منحرف می‌کند

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت امروز در نشست شورای وزیران گفت، برای مقابله با تروریزم باید هماهنگی میان افغانستان و پاکستان به وجود آید، استفاده از شیوه‌های تهدید و اتهام مسیر همکاری را منحرف می‌کند.

blank

رییس اجراییه در مورد ادعای پاکستان که تروریستان آن کشور در افغانستان پناه گرفته‌اند را رد کرد و گفت که این افراد اگر در افغانستان فعالیت کنند تحت قلمرو طالبان هستند و دولت افغانستان همیشه با تروریستان مقابله کرده است.

عبدالله در مورد بسته شدن مرز پاکستان با افغانستان و پرتاب راکت از آن سوی مرز گفت که حکومت در تلاش است این تنش از راه مسالمت آمیز حل شود و هر دوکشور باهم همکاری داشته باشند.

او همچنان تاکید کرد که افغانستان هرگز سیاستِ حمایت از تروریزم را دنبال نکرده و نمی‌کند و گروه‌های تروریستی از جمله داعش تهدید بزرگ برای کشور است.

این اظهارات عبدالله رییس اجراییه‌ای کشور در حالی بیان می‌شود که پس از حمله انفجاری در زیارت گاه شهباز قلندر در ایالت سند پاکستان که باعث ۷۲ کشته و ۱۲۵ زخمی شد،وزارت دفاع پاکستان فهرست ۷۶ نفری تروریستان را به افغانستان داد و اعلام کرد که آنها در این کشور هستند و مرز خود را با افغانستان مسدود کرد.

ریاست جمهوری افغانستان در پاسخ به آن اعلام کرد که افغانستان در مقابله با تروریستان مبارزه جدی و صادقانه کرده و پاکستان باید صداقت خود را در مبارزه با تروریستان به اثبات برساند.

همچنان دیروز مقام‌های امنیتی افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام کردند فهرستی را که پاکستان داده را بررسی می‌کنند و اما پاکستان نیز فهرست تروریستان مشهوری را که قبلا افغانستان به آن کشور ارسال کرده را پیگیری کند.

مطالب مرتبط