داعش در افغانستان از طریق شبکه‌های اجتماعی سربازگیری می‌کند

شماری از جوانانی که توسط نیروهای امنیتی از ولایت کنر بازداشت شده اند می‌گویند که از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک جذب این گروه شده بودند.

blank

به نقل گزارش آریایانا نیوز، زبیر احمد جوان ۱۸ ساله باشنده ولایت کنر گفته است:  دانش آموز صنف دوزارم مکتب بودم و دو ماه به پایان سال تحصیلی‌‎ام باقی مانده بود که از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک جذب این گروه شدم  و فرمانده‌هان این گروه  می‌خواستند من را برای آموزش به پاکستان ببرند.

فضل احمد که در کویته سنگی کابل زندگی می‎کرده گفته بیکاری سبب شده بود که از طریق دوستانش تشویش شده تا در ولایت ننگرهار رفته و جذب این گروه شود.

همچنان جوان دیگری که پدرش نیز قربانی هراس افگنی شده و سال گذشته در ولایت ننگرهار خود را انتحار کرده بود گفته است که از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب این گروه شده بود.

این جوانان که از ولایت کنر بازداشت شده اند از پیوستن شان به گروه داعش اظهار ندامت کرده‌ و گفته اند که فرماندهان داعش با آنها برخورد خشونت بار می‌گرند و بازور قواعد شان را بر آنها تحمیل می‌نمودند.

گروه داعش نه تنها در افغانستان بلکه در سراسر جهان با استفاده از شبکه های اجتماعی سرباز گیری می‌کند و حتا افرادی را از کشورهای اروپایی جذب کرده است.

مطالب مرتبط