اعتراض گسترده در مورد اخراج اجباری پناهجویان در اسپانیا

به دنبال موجی از اعتراضات در سراسر اروپا به دلیل اخراج اجباری پناهجویان از این کشورها، در اسپانیا نیز ده‌ها هزار  تن روز گذشته در یک گردهمایی خواستار پذیرش پناهجویان کشورهای جنگ زده شدند.

blank

این گردهمایی اعتراضی که از سوی نهادی موسوم به « خانه ما خانه‌ی شماست» راه اندازی شده بود، شرکت کنندگان آن از دولت اسپانیا خواستند تا پناهجویانی که از کشورهای جنگ زده آمده اند را بدون قید و شرط بپذیرند.

معترضان در این گردهمایی لوحه‌های را با خود حمل می‌کردند که به روی‌شان نوشته شده بود: عذر کافیست!  همین حالا قبول‌شان کنید! سرحدها را باز کنید.

هرچند حکومت اسپانیا در سال ۲۰۱۵ میلادی تعهد کرده بود که حدود ۱۷ هزار مهاجر را اجازه ورود به این کشور می‌دهد اما تا کنون تنها ۱۱۰۰ تن این پناهجویان را پذیرفته است.

اخراج اجباری پناهندگان با انتقادهای جدی افراد و نهادهای فعال در اروپا مواجه شده است.

دست کم طی یک هفته‌ی گذشته چندین گرد همایی و راهپیمایی در کشورهای مختلف اروپایی در اعتراض به اخراج این پناهندگان راه اندازی شده است.

دو روز پیش یکی از احزاب برجسته‌ی آلمانی نیز از اخراج اجباری پناهجویان از این کشور انتقاد کرد و اعلام کرد در صورت بازگرداند اجباری آنها باید  وضعیت کشورهای متبوع شان درنظر گرفته شود.

براساس گزارش های تازه، یکی از ایالت های آلمان نیز اعلام کرده که در دور سوم اخراج گروهی پناهجویان از این کشور  سهم نمیگیرد و یک ایالت دیگر نیز گفته است که اخراج گروهی پناهجویان را به گونه‌ی موقت متوقف می‌کند.

تا کنون کشور آلمان که بیشترین شمار مهاجران افغان را دارد، دو بار دست به اخراج گروهی پناهجویان افغانی زده است و قرار است به زودی دور سوم، اخراج گروهی پناهجویان را آغاز کند.

مطالب مرتبط