رییس جمهور افغانستان با معاون رییس جمهور امریکا دیدار کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور امروزشنبه ۳۰ دلو سال روان در شهر مونیخ آلمان و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیدار و گفتگو کرد. blank

به گزارش افق به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری٬در این دیدار رئیس جمهورکشور و معاون رئیس جمهور ایالت متحدۀ امریکا روی گسترش همکاری ها در عرصه های امنیتی و اقتصادی، مسایل منطقه و موضوعات مورد علاقه گفت وگو کردند.

در خبرنامه ارگ امده است٬ در این دیدار اقای پنس گفته است(( افغانستان براى ما از اهمیت خاص برخورداراست و ایالات متحدۀ امریکا به حمایت ها و همکاری های خود با مردم و دولت افغانستان ادامه میدهد)).

این مقام ارشد امریکا از قربانى و شهامت نیروهاى امنیتی و دفاعی افغانستان نیز به نیکی یاد کرده است.

رئیس جمهور غنی نیز از کمک و همکارى های ایالات متحدۀ امریکا در بخش های مختلف با افغانستان و همچنان از فداکارى نیروهاى امریکایى در افغانستان قدردانى و تشکرى کرده است.

خبرنامه ارگ می افزاید٬در این دیدار هر دو طرف در مورد وضعیت امنیتى، چالشهاى عمده ناشى از تروریزم منطقوی و بین المللى، خطرات فعلى و دراز مدت تروریزم و حامیان منطقوى آنها بشمول حمایت های دولتى از تروریزم صحبت کردند.

همچنان دو جانب در خصوص پلان سکتور امنیتى چهار سالۀ افغانستان و آمادگی ها برای برگزاری انتخابات آینده کشور گفتگو کردند.

معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در خصوص افزایش نیروهاى آموزشى امریکا برای افغانستان گفت که ارزیابی های کشورش دراین زمینه جریان دارد.

اقای غنی در این دیدار خاطرنشان کرده که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست بلکه این کشور در خط نخست امنیت جهانی و مبارزه با تروریزم قرار دارد. وی علاوه کرد که افغانستان همۀ ظرفیت هاى لازم برای مبارزه با تروریزم را در منطقه در اختیار دارد و با افزایش خطر تروریزم منطقه یى و بین المللى میتواند از طریق همکارى ها میان دو کشور در این عرصه به گونۀ مؤثر عمل نماید.

رئیس جمهور کشور همچنان در مورد افزایش ظرفیت های قوای هوایی افغانستان صحبت کرده گفت که در این زمینه ضرورت به تجهیز و تقویت بیشتر این قوا میباشد.

این خبر نامه می افزاید که محمد اشرف غنی از معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دعوت نمود، تا در فرصت مناسب از افغانستان دیدار کند.

و همچنان در مقابل آقای پنس نیز از رئیس جمهور افغانستان برای سفر به امریکا دعوت کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه دیگری که به برای افق ارسال گرده است از دیدار های رئیس جمهور غنی با شمار دیگری از مقامات عالی رتبۀ اشتراک‌کننده در “کنفرانس امنیتی مونیخ” خبر داده است.

رئیس‎جمهور محمداشرف غنی با سناتوران امریکایی تحت ریاست جان مکن دیدار کرده و همچنان، رئیس‎جمهور کشور با خانم فتو بینسودا څارنوال عمومی محکمۀ جزای بین‎المللی دیدار کرد.

اقای غنی همچنان در اقامت گاه‎اش با  وزیر خارجۀ چین و وزیر خارجۀ قطر دیدار کرده است.

 

مطالب مرتبط