رییس جمهور برای شرکت در کنفرانس مونیخ به آلمان می‌رود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام امروز پنجشنبه با شماری از مقام‌های بلند پایه حکومتی برای نشست در کنفرانس مونیخ، عازم آلمان می‌شود.

blank

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در نشست خبری امروز خود در کابل گفت:رییس جمهور در این کنفرانس در مورد موج سوم خشونت سخنرانی می‌کند.

به گفته آقای مرتضوی، رییس جمهور همچنان در حاشیه کنفرانس مونیخ با معاون رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر آلمان، سرمنشی سازمان ملل متحد، وزرای خارجه کشورهای ایران، عربستان، چین، قطر، برخی از سناتوران آمریکایی و نیز با شماری از روسای کمپنی‌های بزرگ تجاری روی مسایل مختلف چون همکاری‌های دوجانبه،امنیت منطقه، مبارزه با تروریسم و همکاری‌های تجاری گفتگو خواهند کرد.

معاون سخنگوی رییس جمهور تصریح کرد که در این سفر، موضوع مبارزه با تروریزم و افراط گرایی، همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف و امنیت منطقه محور گفتگو های رییس جمهور در دیدار با سران و نمایندگان کشورهای مختلف است.

کنفرانس مونیخ همایشی است که در آن تصمیم خاصی گرفته نمی‌شود و این همایش همه ساله با اشتراک سران کشورهاو کارشناسان بین الملل و به طور خاص وزرای دفاع و خارجه کشورها، با اشتراک روسای شماری از کمپنی‌های بزرگ تجاری دنیا در آلمان برگزار می‌شود و در این همایش امنیتی بیشتر روی مسایل مربوط به امنیت جهانی بحث و گفتگو صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط