کمپاین یک میلیارد صدا برای نفی تبعیض علیه زنان در کابل برگزار شد

به مناسبت ۱۴ فیبروری که هرسال کمپاین سراسری برای نفی تبعیض علیه زنان در جهان برگزار می‌شود، در کابل نیز تحت عنوان «یک میلیارد صدا از کابل تا نیویارک» توسط چند نهاد مدنی و فعالان حقوق زن برگزار شد.

blank

این کمپاین در شهرک امید سبز در غرب کابل توسط دانشگاه گوهرشاد،شبکه رنگین کمان و سازمان دنیای بدون خشونت برگزار شد.

در اعلامیه پایانی این کمپاین گفته شده است:  «هدف این برنامه این بوده است تا زنان جهان بدانند که زنان افغانستان نیز از درد و رنجی که بر آنان تحمیل می‌شود خسته شده و می‌خواهند فریاد عدالت‌خواهی‌شان به گوش جهانیان برسد».

در این اعلامیه رعایت حقوق برابر شهروندی برای زنان، احترام به حق کار و تطبیق برنامه‌هایی از سوی دولت برای حمایت از زنان تاکید شده است.

شرکت کنندگان این کمپاین گفته اند: باوجودی که حق تحصیل در قانون اساسی کشور برای زنان رسمیت دارد و اما در جاهای مختلف کشور زنان از این حق محروم هستند.

شرکت کنندگان این کمپاین در این اعلامیه گفته اند: برای رسیدن به جامعه سالم تلاش همگانی مردان و زنان را می‌طلبد. همه باید در حد توان شان کوشش کنند که خشونت علیه زنان در جامعه کاهش یابد.

تلاش‌ها برای مبارزه با خشونت علیه زنان در حالی در افغانستان توسط نهادهای مدنی و زنان انجام می‌شود که هم اکنون تمامی دختران در تحت قلمرو طالبان از حق تحصیل و آموزش محروم هستند و هر روز رویدادهای تکان دهنده‌یی خشونت علیه زنان از سراسر کشور به نشر می‌رسد.

بربنیاد ارزیابی نهادهای مدافع حقوق بشری، در سال جاری آمار خشونت علیه زنان در کشور بیشتر شده است.

مطالب مرتبط