نخست وزیر اسرایل امروز به واشنگتن می‌رود

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل قرار است امروز دوشنبه به واشنگتن سفر می‌کند.

blank

نخست وزیر اسراییل پیشتر گفته بود که در نخستین دیدار اش با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روی مسایل مختلف از جمله مساله هسته‌ای ایران گفتگو می‌کند.

نتانیاهو به رسانه‌ها گفته بود که در این سفر، بسته ی از پیشنهادات مسوولانه را به آقای ترامپ تحویل می‌دهد اما در مورد محتوای این بسته  توضیحات ارایه نکرده است.

سفر نخست وزیر اسراییل و گفتگو روی مسایل هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا تنش‌های تند لفظی میان حسن روحانی رییس جمهور ایران و دونالد ترامپ بالا گرفت.

بنیامین نتانیاهو مهمترین و جدی ترین مخالف خارجی توافق هسته‌ای میان ایران و پنج قدرت جهانی است و پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ اعلام کرد که خواستار « اتحاد جهانی در برابر ایران» است وهمکاری با کشورهای دیگر در مبارزه با ایران موضوع مذاکرات او در در ملاقات‌هایش با رهبران جهان است. دونالد ترامپ نیز از منتقدان « برجام» است و اخیرا گفته بود که برجام،  ایران را جسورتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری افق، یک مقام دولتی اسرایل که نام اش فاش نشده به خبرگزاری فرانسه گفته است : « نتانیاهو قصد دارد به رییس جمهور آمریکا توضیح دهد که ایالات متحده باید جلوی حضور نظامی ایران در سوریه را بگیرد، و این  یک تهدید بزرگ برای اسراییل به شمار می‌آید.

نخست وزیر اسراییل روز سه شنبه با وزیرخارجه آمریکا ریکس تیلرسون دیدار می‌کند و روز چهار شنبه با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ملاقات خواهد کرد.

مطالب مرتبط