دانشمندان انگلیسی: نور LED زندگی موجودات زنده را ممکن است نابود کند

دانشمندان انگلیسی دریافته‌اند که روشنایی نور LED بار منفی بر بدن انسان می‌گذارد  که می‌تواند زندگی انسان و حتی تمام موجودات زنده بر روی زمین را به خطر مواجه کند.

blank

به گزارش افق به نقل از تلویزیون جهانی ۲۴ روسیه، دانشنمدان انگلیسی در این زمینه هشدار می‌دهند که گروپ‌های درخشان می‌توانند مشکلات زیای از جمله باعث بیماری سرطان به انسانها و موجودات زنده شود.

دانشمندان انگلیسی پس از تحقیق به علایمی دست پبدا کرده اند که نور  LED های سفید ممکن است نور آبی بیش از حدی را ساطع کند که می‌تواند تاثیرات شدیدی بر بینایی،خواب داشته باشد و حتی منجر به بیماری سرطان شود.

داشنمندان انگلیسی برای برسی دقیق‌تر خطرات نور LED آزمایشاتی را بر روی چند نوع عنکبوت،گیاهان و چندین نوع مختلف حیوانات انجام داده‌اند.

نتایج بررسی دانشمندان انگلیسی از دانشگاه محیط زیست انگلستان که در مجله  Earth منتشر شده نشان می‌هد که این نور  در آینده می‌تواند زندگی تمامی موجودات زنده را نابود کند.

دانشمندان انگلیسی به این نتیجه رسیدند که نور روشنایی LED تاثیر منفی بر محیط زیست می‌گذارد.

در ادامه این گزارش آمده است که در آینده  ممکن است تاثیر این نور به مرگ تمام موجودات زنده بیانجامد.

این گزارش می‌افزاید: محققان یک سری از مطالعات خود را بر روی عنکبوت،گیاهان و چندگونه‌ی مختلفی از حیوانات انجام داده‌اند که نشان می‌هد این موجودات پس از برخورد نور  LED به سرعت و به شدت نیروی خود را ازدست می‌دهند.

آنها دریافته‌اند که پس از دادن چند قطره به این موجودات فعالیت‌های روشنایی LED  بر بدن موجودات زنده و توانایی‌های رفلکس از هر یک از گونه‌ها به شدت کاهش یافته است.

برخورد نور  LED با این موجودات در مرحله اول آنها را بسیار کسل  و پس از مدتی میل به غذا را از آنها کاهش داده و سیستم دفاعی آنها تضعیف کرده است.

اما پس از سرگیری وضعیت نور در روز صحت این موجودات تغییر کرده و اشتها به غذا خوردن مجدد را در آنها افزایش داده و زنده گی عنکبوت، گیاهان و حیوانات دوباره به حالت عادی برگشته است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که همان اثرات بارهای منفی نور روشنایی  LED  بر بدن انسان تاثیر منفی مستقیم دارد.

خاطر نشان باید کرد که به منظور کاهش مصرف انرژی در سراسر جهان، نور سفید و سرد LED ها جایگزین تابش زرد رنگ و گرم چراغ‌های خانه و سرک‌ها شده است.

پیش از این داکتران هشدار داده بودند که این گروپ‌ها می‌‎توانند از طریق تاثیر بر خواب و بینایی به سلامتی  انسانها آسیب وارد کند.

انجمن پزشکی آمریکا (AMA) در سال ۲۰۱۵ دستورالعمل جدیدی را اتخاذ کرده که هدف آن کاهش تاثیرات منفی احتمالی روشنایی نامناسب LED است.

این دستورالعمل تا به مسئولان محلی در ایالات متحده کمک کند تا روشنایی‌های LED سرک‌ها که کمترین زیان را به محیط زیست و سلامت انسان وارد می‌سازند را انتخاب کنند.

دکتر مایا بابو یکی از اعضای هیئت مدیره AMA در یک اظهار نظر اعلام کرده « علیرغم مزیت‌های کاهش انرژی لامپ‌های LED، وقتی برخی از آنها به عنوان چراغ‌های سرک‌ها استفاده می‌شوند زیان آور هستند».

کارشناسان پزشکی عقیده دارند که LED های سفید ممکن است مقدار زیادی نور آبی ساطع کنند که می‌تواند تاثیرات منفی بر روی بینایی و خواب بگذارد.

طبق گفته AMA، روشنایی LED پر نور آبی از طریق سرکوب کردن ترشح هورمون ملاتونین و اختلال در چرخه ۲۴ ساعته ریتم شبانه روزی بدن می‌تواند در فرایند خواب اختلال ایجاد کند.

این انجمن ادعا کرده بودند که تاثیر لامپ‌های LED سفید می‌تواند پنج برابر بیشتر از لامپ‌های معمولی در خانه‌ها و سرک‌ها باشد.

پروفسور ریچارد استیفِنز از دانشگاه Connecticut در یک مصاحبه می‌نویسد که این دستورالعمل جدید به طور عمده روشنایی شب را شامل می‌شود و اشاره می‌کند که «دمای رنگ» – میزان رنگ آبی، سبز، زرد و قرمز در یک منبع نوری – نباید بیش از ۳۰۰۰ کلوین باشد.

در مناطقی از انگلستان روشنایی LED  سرک‌ها را برای کاهش مصرف انرژی استفاده می‌کنند.

 

مطالب مرتبط