طرح آموزش تکواندو برای کودکان مهاجر افغان در مشهد

طرح آموزش تکواندو درکنار جلسات روانشناختی برای کودکان کار مهاجر به منظور ‌تاثیرگذاری بر جامعه پناهنده و کاهش آسیب‌های اجتماعی به مدت سه ماه در مشهد در حال اجرا شدن می‌باشد.

blank

مراسم گردهمایی طرح آموزش تکواندو و جلسات روانشناختی برای کودکان کار مهاجر روز سه شنبه (۱۲ دلو/ بهمن) در فرهنگ سرای انقلاب با حضور یوسف فراهت معاون کنسولگری افغاستان، هادی آصفی از کمیسارایی عالی پناهندگان، مهدی جعفری نژاد مسوول فرهنگی اداره کل امور اتباع مهاجرین خراسان رضوی، محمد علیزاده مسوول موسسه فن بیان رسا و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

این طرح برای کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ سال به مدت سه ماه برای آموزش تکواندو و جلسات روانشناختی و مشاوره با حمایت سازمان ملل متحد و اداه کل اتباع و مهاجرین خراسان رضوی برای ۱۵۰ دختر و پسر در حال اجرا می‌باشد.

حانیه محمدی، مجری طرح با مهم خواندن ورزش برای پرورش جسم عنوان کرد که هنرجویان در کنار فعالیت‌های جسمی، اصول زندگی را نیز فرا می‌گیرند زیرا آینده روشن افغانستان در گرو نسلی سالم و پرورش یافته امروز است.

وی با بیان اینکه سهولت برای حضور دختران علاقمند به تکواندو یکی از دغدغه‌های شخصی وی و وجود مشاور درکنار روزش از اهداف این طرح بوده است از حمایت سازمان ملل برای تحقق آن تشکر کرد.

محمد علیزاده مشاور و روانشناس طرح با مهم خواندن دوران کودکی و نوجوانی که سرشار از انرژی می‌باشد، گفت که مساعد بودن زمینه آموزش راهی است برای استفاده درست از این انرِژی که سبب رشد آنان می‌شود.

blank

مسوول فن بیان رسا با اظهار اینکه آینده افغانستان در دستان کودکان امروز است، افزود که برای رسیدن به کشوری امن و شکوفا نیازمند سرمایه‌گذاری معنوی و آموزشی بر کودکان و نوجوانان است تا نسل آینده نخبگان و سیاستمدارن را شکل دهند.

هادی آصفی از دفتر کمیساریای سازمان ملل هدف از اجرای شدن این طرح را وسیله قراردادن ورزش برای تاثیرگذاری بر آسیب‌های اجتماعی کودکان کار زیر ۱۸ سال جامعه پناهنده عنوان کرد و افزود: در سال ۲۰۰۲ سازمان ملل بخشنامه‌ای صادر کرد و تمامی دفاتر این سازمان موظف شدند که نقش مثبت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و در راستای هزاره سازمان ملل را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

 

مطالب مرتبط