امریکا معاش سربازان خیالی افغانستان را قطع می‌کند

جنرال ریچارد کایسر یک مقام نظامی امریکا گفته است که این کشور حقوق ۳۰ هزار سرباز خیالی افغانستان را از ماه آینده قطع می‌کند.

blank

این جنرال امریکایی گفته است امریکا تنها به سربازانی معاش می‌دهد که انگشت نگاری الکترونیکی کرده و کارت هویت داشته باشند.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی روند انگشت نگاری الکترونیکی نیروهای اردوی ملی را شروع کرده و هنوز تکمیل نشده است.

محمد رادمنش سخنگوی زارت دفاع ملی گفته است هنوز تغییری در پرداخت معاش سربازان به وجود نیامده وروند انگشت نگاری الکترونیکی سربازان ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است.

سیگار اداره بازرسی کمک‌های امریکا به افغانستان پیش از این گفته بود که فساد در قرار دادی‌ها و نیز پرداخت حقوق سربازان افغانستان وجود دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله امروز در کنفرانس خبری که دایر کرده بود گفت سربازان خیالی به حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان آسیب رسانده است.

او هرچند تاکید کرد که در تشکیلات پولیس کشور سربازان خیالی وجود ندارد و اما افزود که ۲۰ تیم بررسی از سوی این وزارت به ولایت‌های کشور فرستاده شده تا موجودیت سربازان خیالی را بررسی کند.

امریکا در زمینه تجهیز  و آموزش نیروهای افغانستان کمک می‌کند و بیشترین حقوق نیروهای امنیتی و رزمی این کشور از کمک‌های آمریکا پرداخت می‌شود.

سربازان خیالی به آنعده از سربازنی گفته می‌شود که تنها نام شان در تشکیلات نیروهای نظامی ثبت شده باشد و معاش آنها توسط کسانی دیگربه طور غیرقانونی گرفته شود.

مطالب مرتبط