آمر حوزه سیزدهم پولیس کابل به اتهام دریافت رشوت بازداشت شد

حسین داد حبیبی آمر حوزه سیزدهم پولیس کابل شام امروز هنگام دریافت نزدیک به سی هزار دالر امریکایی از سوی ماموران اداره جرایم سنگین بازداشت شده است.blank

منابعی به خبرگزاری افق گفتند که آقای حبیبی هنگام هجوم ماموران اداره جرایم سنگین برای بازداشت او، به طرف یکی از این ماموران شلیک کرده است که در این درگیری یک نفر زخمی شده است.

به گفته او، حسین داد حبیبی از سوی ماموران بازداشت و به قوماندانی امنیه کابل برده شده و یک هیات نیز از سوی وزارت داخله موظف شده تا در این مورد تحقیق کند.

او گفت که آمر حوزه سیزدهم کابل، یکی از افرادی بود که در تامین امنیت ساحه مربوط به خود، چندان کارایی نداشت و در این اواخر میزان نا امنی ها و نیز سرقت های مسلحانه در این حوزه افزایش یافته بود.

آمر حوزه سیزدهم پولیس درحالی هنگام دریافت رشوت بازداشت شده است که پیش از این نیز شماری از ماموران ارشد پولیس ملی، به همین جرم از سوی اداره جرایم سنگین بازداشت شده اند.

پیشتر، یکی از مقامات ارشد پولیس وزارت داخله به جرم دریافت ۱۵۰ هزار دالر امریکایی محاکمه و به ۱۴سال زندان محکوم شده بود.

این درحالی است که شماری از معینان سابق این وزارت به شمول مرتضی رحیمی معین تامیناتی از سوی نهادهای عدلی و قضایی تحت پی گرد قرار دارند.

شماری از باشندگان حوزه سیزده کابل نیز به خبرگزاری افق گفتند که حسین داد حبیبی از جمله امرین حوزه هایی بود که چندان اهمیتی به کار خود نمی داد و رشوت و بی عدالتی در این حوزه بی داد می کرد.

آنان ضمن قدردانی از اداره جرایم سنگین از ریاست جمهوری خواستند تا یک فرد شایسته را به این حوزه بفرستد تا باشندگان این ساحه بتوانند در فضایی امن زندگی کنند.

مطالب مرتبط

comments s