نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز پنج شنبه اعلام می شود

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات  اعلام کردند که نتایج نهایی انتخابات بایک روز تاخیر امروز (پنجشنه ۲۵ ثور ) اعلام خواهدشد.
طبق جدول زمان‌بندی شده قرار بود امروز ( چهارشنبه ۲۴ ثور) نتیجه‌ی نهایی اعلام گردد.
طبق جدول زمان‌بندی شده قرار بود امروز ( چهارشنبه ۲۴ ثور) نتیجه‌ی نهایی اعلام گردد.

به گزاش خبرگزاری افق، نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که نتایج نهایی بروز پنج شنبه در نشست خبری ساعت یازده قبل از ظهر در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام می‌شود.

سخنگوی‌ کمیسیون مستقل انتخابات همچنان می‌گوید که فیصله نهایی کمیسیون شکایات انتخاباتی دیروز ساعت ۳ به کمسیون مستقل انتخابات رسیده و فرصتی بررسی و اعلام نتیجه را نداشته اند.

وی تاکید میکند که تلاش‌ها برای وارد کردن نتیجه‌ی بررسی‌ها در سیستم معلوماتی جریان داشته و امروز ساعت ۱۱ قبل از ظهر نتایج نهایی را اعلام خواهندکرد.

طبق جدول زمان‌بندی شده قرار بود دیروز ( چهارشنبه ۲۴ ثور) نتیجه‌ی نهایی اعلام گردد.

اگر در اعلام نهایی نتایج هیچ یک از نامزدان پنجاه جمع یک را کامل نتوانند انتخابات در دور دوم بین دو نامزد پیشتاز برگزار خواهد شد.

پیش از کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که اگر انتخابات به دور دوم برود احتمال می‌رود که با اندکی تاخیر این انتخابات در ۲۴ ماه جوزا برگزار گردد.

گفتنی است که داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمد زی پیشتاز این دور از رقابت انتخاباتی بوده و نتیجه‌ی ابتدایی نشان داد که هیچ کدام ۵۰ جمع ۱ را تکمیل نتوانسته اند.

مطالب مرتبط