اسدالله خالد نیز پاکستان را متهم به دست داشتن در انفجار قندهار کرد

اسد الله خالد، رییس سابق امنیت ملی کشور در واکنش به انفجار در مهمان خانه والی ولایت قندهار گفته که پاکستان در صدد آن است که در بهار سال آینده حملات بیشتری را در کشور انجام دهد این حمله در آن کشور طرح ریزی شده بود.

blank

آقای خالد اظهار داشته که سازمان اطلاعاتی پاکستان طرح‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن افغانستان در بهار سال آینده روی دست دارد.

او گفته تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که انفجار بمب جازسازی شده در مهمان خانه والی ولایت قندهار در پاکستان طرح ریزی شده بود و این کشور دست از مداخلات در افغانستان بر نداشته و همواره کشور ما را هدف قرار می‌دهد.

رییس سابق امنیت ملی در حالی دست پاکستان را در بمب گذاری در قندهار دخیل می‌داند که گروه طالبان نیز مسئولیت آنرا به عهده نگرفته است.

جنرال عبدالرزاق، فرمانده پلیس قندهار نیز پیش از این گفته بود که انفجار سه شنبه گذشته در مهمان خانه والی قندهار در پاکستان طرح ریزی شده بود.

روز گذشته مقام‌های لایت قندهار اعلام کرده بود که ۲۰ تن را در پیوند به انفجار مهمان خانه والی قندهار بازداشت کرده‌اند.

روز سه شنبه هفته گذشته در انفجار بمب جاسازی شده در مهمان خانه والی قندهار ۱۲ تن به شمول دیپلمات های امارات متحده عربی کشته و ۱۸ تن دیگر به شمول سفیر امارات و والی قندهار زخمی شدند.

پس از آن حکومت اعلام کرده که هیأت مشترک از امارات متحده عربی، افغانستان و نهاد های بین المللی این حادثه را بررسی می‌کند.

درحالی اتهام علیه پاکستان در مورد دست داشتن در این حمله مطرح می‌شود که مقام‌های پاکستان آنرا رد کرده و گفته اند که اتهام‌زنی به این کشور باعث تیره‌گیری بیشتر روابط میان دو کشور شده است.

مطالب مرتبط