نیروهای امنیتی بیش از صد تن از شورشیان طالب را به کام مرگ فرستادند

مسوولان امنیتی از کشته شدن بیش از صد نفر از شورشیان طالب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از خبرنامه وزارت داخله، در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ولایت‌های بغلان، قندوز، زابل، لوگر، میدان وردک، هرات، فاریاب، غزنی، قندهار و هلمند بیش صد طالب مسلح کشته شدند.

به گفته‌ی مسوولان امنیتی کشور، در جریان این عملیات صد و پنج شورشی طالب کشته، دو شورشی زخمی و ده تن دیگر از آنان بازداشت شده اند.

وزارت امور داخله گفته که این عملیات برای پاکسازی برخی مناطق از وجود شورشیان راه اندازی شده بود.

در خبرنامه وزارت داخله هم چنان گفته شده است که این عملیات به منظور پاکسازی برخی از مناطق از وجود شورشیان بوده و در جریان این عملیات علاوه بر تلفات سنگینی که بر طالبان وارد شده مقداری سلاح سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی رسیده است.

در این منبع خبری آمده که بیشترین تلفات در عملیات بیست و چهار ساعت گذشته به شورشیان در ولایت های قندهار، غزنی، هلمند، غزنی و ننگرهار وارد شده است.

وزارت داخله تلفات سنگین بر شورشیان را نشان عزم راسخ و توانایی بالای نیروهای امنیتی دانسته آورده است که ارگان‌های امنیتی آمادگی لازم برای تامین امنیت مردم افغانستان را دارد.

این در حالی است که از چند روز بدینسو عملیات‌های بهاری طالبان موسوم به (خیبر) نیز در برخی ولایات کشور شروع شده بود که ظاهرا به شکست آنان منجر شدهاست.

مطالب مرتبط